Zou je mijndomein.nl aanbevelen?
door Henkjan de Krijger op 21 okt 2009, in Statistieken
De helft van onze klanten komt tegenwoordig via een bestaande klant binnen. Dat is mooi maar er zijn ook klanten die helemaal niet tevreden zijn. Komende week(en) gaan we een zeer korte enquête introduceren. Daarin staat maar 1 vraag:
Zou je mijndomein.nl aanbevelen?
Deze vraag krijg je als klant 1 keer per jaar per email binnen. Het hele jaar door sturen we deze vraag naar groepen klanten. Iedere dag weer een groepje. Als resultaat zien we het gemiddelde van de gekozen opties: 0 – 5 Die resultaten zullen we hier ook tonen. Zodra de eerste resultaten binnen zijn hoor je het van me.
Reageer hieronder op bovenstaand bericht.
40 reacties
Laat een reactie achter
woensdag 21 oktober 2009 op 22:58
ik stuurde het nogmaals omdat ik een leeg veld kreeg na verzenden; ik dacht dat ik te lang over het schrijven had gedaan! Ik kreeg een engelse mededeling….
Sorrie, maar een ‘bedankt voor uw bericht’-schermpje was dan handig geweest.
Groeten,
Maarten
woensdag 21 oktober 2009 op 23:06
Ik heb nog even nagedacht: misschien (om op jullie oorspronkelijke vraag terug te komen) is het goed om iets meer aan klantrelaties te doen. En niet zo ‘we hebben geen telefoonnistes…, daarom goedkoop….’ meer uitstralen….!
Ik heb er geen moeite mee, maar klanten misschien wel.
woensdag 21 oktober 2009 op 23:07
Raar inderdaad. Ik kreeg een melding van je reactie maar er is geen reactie. Misschien wordt het als spam gezien. Ik zal je reactie hieronder plakken:
Reactie:
Tja, Mijndomein, ik heb er twee (domeinen + sites), maar ik heb al meerdere klanten aan jullie verbonden omdat ik jullie betrouwbaar zijn en de aangeboden kwaliteit qua specificaties goed is voor een erg stabiele (betrouwbare) lage prijs.
Ga zo door!
Groeten,
Maarten
http://www.ixelink.nl
woensdag 21 oktober 2009 op 23:10
@ Maarten
Wbt telefonistes: Onze helpdeskmedewerkers bellen naar jou als je er niet uit zou komen. Hiermee voorkomen we dat je minuten in de wacht staat en boos wordt. Je bent natuurlijk al ongeduldig omdat je dan een probleem hebt. We willen op termijn wel een dienst ontwikkelen voor noodhulp. Bel je die lijn heb je gelijk een expert aan de lijn. Het ‘consult’ kost je dan wel bv 10 euro per oplossing.
donderdag 22 oktober 2009 op 06:37
ik reageer gelijk even hier hoop dat dit goe is
eerlijk gezegt ik heb 4 domijnen en websites hier lopen
ik vind het e laatste tijd wel slechter worden om 2 redenen
ik kan een database geen eigen naam meer geven
en dat vinden wij wel erg iritant en ook de instelingen van email is verandert
en vind ik ook niet fijner dan dat het was
dus ik ga vermoedelijk toch mijn domijnen verhuizen
vraag eerst wat de mensen ervan vinden en ga dan pas de veranderingen definitief maken
mvg
Henk Hanswijk
sterpc service Kampen
donderdag 22 oktober 2009 op 10:55
Ik raad mijndomein aan iedereen aan. simpel om het feit dat het snel is, goed geregeld en compleet. Wat je hier krijgt voor je geld is veelal meer dan bij de conculega’s.
Enige wat ik zou willen zien is een standaard subdomein: phpmyadmin.domeinnaam.nu net als mail.domeinnaam.nu.
Ook zou de database naam aanpasbaar moeten zijn dit is nu allemaal wat omslachtig :)
Ik zou zeggen, ga zo door en ik blijf aanraden :)
Marius
donderdag 22 oktober 2009 op 11:09
Ik raad Mijn Domein aan omdat ik als startende internetondernemer ben begonnen met een lowcost provider, die zelf ook nog aan het groeien is. De slogan no-non-sense is goed gekozen en werkt perfect. Ik hoef geen kerstpakket van mijn provider als je deze zelf iedere maand door een hoge rekening betaalt. Service en informatie groeien ook mee in een vorm die veelbelovend is.
Mijn Domein, da’s pas fijn……
Groeten, Ton wouterse.
donderdag 22 oktober 2009 op 18:23
ik heb 11 op mijn naam staan, voor privee en zakelijk gebruik
- ik zou het leuk vinden als het omgaan met de databases wat makkelijker zou kunnen gaan
+ het is zeer handig dat je eenkeer hoeft in te loggen en je kan alle domeinnamen beheersen
prima
bedankt
vrijdag 23 oktober 2009 op 12:07
Hoe kunnen wij het omgaan met databases gemakkelijker maken? Je kan al automatisch aanvragen, wachtwoord wijzigen… wat moet er nog meer in?
donderdag 22 oktober 2009 op 20:15
Ik zelf zou aan mijn kennissen zeker mijndomein aanraden.
Alleen zoals nu mijn site weer onbereikbaar is. Is wel zeker een
min punt. Want ik heb het zelf aardig vaak.
Ik vind de mogelijkheden bij mijndomein voor de prijs die jullie
vragen, te zien aan de kwaliteit die jullie bieden, zeker toepasselijk.
Super!
Groet,
Mik ten Holt.
vrijdag 23 oktober 2009 op 10:53
Ik ga mijn domein niet meer aanbevelen. We hebben meer sites en zijn voor een aantal al overgestapt naar een andere provider.
Redenen hiervoor zijn:
Een onoplosbaar probleem met (verdwijnen van) mail. Onze klanten gingen klagen dat wij niet reageerden op hun mails aan ons. Bij de andere provider direct opgelost.
Dynamische opslagruimte. Je start met 1 GB. Bij een andere provider krijg je direct al veel meer ruimte. Bij mijn domein moet je die ruimte verdienen door een langer lidmaatschap. Dat is heel erg mooi en zeker geschikt voor geleidelijk groter wordende website. Alleen…. doordat wij meer websites hebben (zowel grotere als kleinere) en de overschot ruimte van de kleinere niet dynamisch toegewezen kan worden aan de grotere websites, staat een fors deel van die beschikbaar gestelde ruimte zinloos HEX 0000 te zijn. En de nutteloze ruimte kan je ook niet terug ‘verkopen’ en daarmee voor een andere site ‘bijkopen’. Tamelijk starre toepssing van de regels.
Traffic en flitsers. We hebben op een kleinere website enkele bedrijfsfilms staan. Want we hebben die ruimte nu eenmaal beschikbaar. Die films worden in een bepaalde maand van het jaar bekeken en leidt dan tot veel traffic. Daarvoor krijg je prompt een waarschuwing dat je over de limiet gaat. Klopt, alleen de rest van het jaar is er vrij weinig traffic. In die ene maand loop je wel een groot risico dat je website afgesloten wordt. Hoezo fair use? Ook statistiek voor traffic is niet hun sterkste punt.
vrijdag 23 oktober 2009 op 12:12
Wat betreft het emailprobleem, dat moet met de helpdesk worden opgelost. We draaien ongeveer 265.000 emailadressen, en dit is het eerste geval van verdwijnende mail.
Voor de rest heb je gelijk, Marten. Dit is het model dat we hebben gekozen, de 1 Gb met telkens 1 Gb erbij. We bekijken echter ook constant wat de concurrentie aanbiedt, en zullen daarbij in de pas blijven lopen. Dus wellicht dat dat nog verandert.
Ook wat traffic betreft, wanneer je een vaste limiet hebt van x Gb per maand, loop je tegen dezelfde problemen aan wanneer een website in een bepaalde tijd van het jaar extra traffic genereert. Echter, wanneer een website over de limieten heengaat sturen onze servers 3 weken lang waarschuwingen, dat lijkt me lang genoeg om met de helpdesk contact op te nemen en een regeling met hen te maken voor die drukkere periode. Mocht het drukkere verkeer binnen die drie weken blijven, dan is er helemaal geen probleem, want een site wordt pas na 3 weken van over de limieten heengaan afgesloten.
vrijdag 23 oktober 2009 op 13:21
Over het algemeen ben ik neutraal tot tevreden over de dienstverlening van Mijndomein. Zeker voor wie plannen heeft om een relatief eenvoudige site te publiceren, zal hier prima terecht kunnen. Wie grotere sites of bedrijfskritische applicaties wil laten hosten, kan wellicht elders beter terecht.
In vergelijk tot twee, drie jaar terug valt me wel op dat de snelheid van de gehele omgeving een stuk trager is geworden. Dat is natuurlijk ook inherent aan het shared hosting fenomeen, maar toch. Voor mij reden om twee bedrijfskritische sites elders onder te brengen.
Ik ben het niet eens met beweringen dat de geboden database-functionaliteit onvoldoende is. Zoals Ewout zelf aangeeft, worden databases automatisch aangemaakt, is het mogelijk om een beschrijving mee te geven, etc. Enige minpuntje is wel dat het even duurt voordat de mail met inloggegevens van de db wat lang op zich laat wachten. Als je altijd haast heb (zoals ik), dan duurt dat te lang.
vrijdag 23 oktober 2009 op 14:01
Het aanmaken van de databases kon tot vandaag maximaal 5 minuten duren, ik heb dat nu teruggebracht tot 1 minuut, wellicht dat het zelfs naar een directe email kan, daarvoor moet ik overleggen met de programmeurs.
Wat betreft de snelheid van de omgeving hebben wij inderdaad eind vorig jaar en begin dit jaar problemen gehad. Die hebben we echter inmiddels getackled, en het platform heeft op dit moment dezelfde snelheid als pakweg 2, 3 jaar geleden. En we zijn nog bezig met snelheidsverbeteringen en snelheidsmetingen, want we willen voor een lage prijs gewoon een uitstekende kwaliteit brengen. Dus het wordt absoluut nog beter!
Heeft u de indruk dat uw website op dit moment nog steeds traag is, meld dat dan even bij support@mijndomein.nl, dan kijken we ernaar, en proberen we samen met u een optimale snelheid van uw site te krijgen.
vrijdag 23 oktober 2009 op 15:05
Ik raad mijndomein.nl absoluut aan bij relaties. Veel mogelijkheden, snel geregeld, niet te duur. Maar het probleem van ‘verdwijnende’ mail is mij ook wel bekend. M.n. nieuwsbrieven of bevestigingsmail van een website komen regelmatig niet aan. Ik weet dat ik de eerste keer max. een uur moet wachten, maar deze week heb ik al verschillende mail niet ontvangen.
dinsdag 27 oktober 2009 op 19:32
Ik wil nog wel even toevoegen, dat de helpdesk wel zijn best doet om achter de problemen te komen.
vrijdag 23 oktober 2009 op 21:22
Ik raad mijn domein wel aan bij vrienden omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding erg gunstig vind.
Ben al een paar jaar klant maar heb nog geen tijd gehad om een website te bouwen.
Gebruik nu mijn domein alleen voor m,n mail en heb daar eigenlijk geen klachten over al schrok ik wel van de laatste verandering.
zaterdag 24 oktober 2009 op 09:48
Nee, zou ik niet doen.
Mijndomein heeft namelijk een erg vreemd fair-use policy beleid.
Ik kreeg vannacht dit bericht:
“Tijdens het controleren van uw domeinnaam is gebleken dat de bandbreedte die jouw website business-nieuws.nl verbruikt ruim over de Fair Use Policy van mijndomein heengaat. De Fair Use Policy is het gemiddelde verbruik van alle domeinnamen bij Mijndomein. Gaat een website daar ruim overheen, dan noemen we dat een overschrijding van de Fair Use Policy. Mocht het gemiddelde gebruik van alle websites omhoog gaan, dan gaat ook de Fair Use omhoog. Omlaag gaat deze nooit.
De Fair Use staat op het moment op 4282 MB, maar jouw website verbruikt 4489 MB.
Een gedetailleerd overzicht over het verbruik van jouw website vind je op deze pagina. Ook kan je een overzicht van opgevraagde pagina’s en bandbreedte krijgen op jouw stats pagina.
Wij verzoeken je om uit te zoeken wat er zoveel bandbreedte verbruikt, en ervoor te zorgen dat het opnieuw binnen de Fair Use Policy komt. Over een week wordt dit opnieuw getest, is de verbruikte bandbreedte dan nog te hoog, dan ontvang je van ons een tweede waarschuwingsmail.”
Als antwoord op de vraag wat er zoveel banbreedte gebruikt kan ik simpel zijn. Traffic!
Er komen nou eenmaal 500 bezoekers per dag (lijkt me niet echt veel) en de site bevat nagenoeg geen afbeeldingen. Dus als zij een simpele site met 500 bezoekers al te zwaar vinden, dan beveel ik dus iedereen aan om ergens anders te hosten. Ik ga de site nu ook verplaatsen.
zaterdag 24 oktober 2009 op 09:49
Ik vind het overigens vreemd dat ze niet kijken naar al je domeinen bij elkaar. Ik heb er meer dan 70 geregistreerd bij mijndomein.
zaterdag 24 oktober 2009 op 09:52
En voor de dit jaar tot nu toe betaalde € 1.605,00 vind ik dat er best wat meer capaciteit en service gegeven mag worden.
Zo nu ben ik bijna alle frustraties kwijt :)
zaterdag 24 oktober 2009 op 09:55
Oh nog een dingetje het gebruik van u en jij door elkaar:
“Tijdens het controleren van uw domeinnaam is gebleken dat de bandbreedte die jouw website business-nieuws.nl verbruikt ruim over de Fair Use Policy van mijndomein heengaat.”
zaterdag 24 oktober 2009 op 10:10
prima host, waar voor weinig geld. heb drie sites lopen. eigenlijk geen
klachten.
bbehalve dan de fair use pollicy. ik heb 1 site die eigenlijk maar 1 maand actueel is en dan f=veel fotos bevat. kan die band breedte dan niet over een jaar berekend worden, dan is het nlm niets.
gg hans
zaterdag 2 januari 2010 op 16:49
Ik ben aardig tevreden met Mijndomein. op 1 ding na. Geen ASP . verder altijd goed uptime ^^
donderdag 7 januari 2010 op 02:27
Ik heb een actief domein maar experimenteer met een thuis server
om een aantal zaken onder de knie te krijgen – als mijndomein
het zou toelaten dat er een shell beschikbaar was (ssh/ bash/csh)
dan zou ik dat veel beter vinden. Thuis een project opzetten
en op het host_park uitzetten als het goed werkt.
Zonder shell toegang kun je bepaalde zaken niet verfijnen
en soms is dat nodig – en dan vind ik jammer.
MvG
donderdag 7 januari 2010 op 18:26
Ik zal eerlijk zijn, en ik beveel het niet aan. Bijna al mijn vragen zijn buiten die 24 uur beantwoord. Soms ben ik niet tevreden met het antwoord, moet ik 1-2 dagen wachten op een goed antwoord. Ook duurde het bij mij na het bestellen van het domein zo’n 4 dagen voordat ik mijn website eindelijk online kon zetten. Op mijn laatste vraag heb ik een antwoord gekregen wat niet klopt, heb al een email terug gestuurd natuurlijk. In andere woorden, ik vraag me af of de mensen achter de klantenservice überhaupt wel genoeg kennis hebben van sommige dingen.
donderdag 7 januari 2010 op 18:58
Ik heb verschillende websites en zou wensen dat ik meer tijd had om ze te ontwikkelen, mijn weblog heb ik bij hun andere bedrijfstak ondergebracht, ook daar ben ik tevreden over.
Ik beveel mijn domein met grote regelmaat aan en help ook regelmatig mijn eigen klantjes aan een domein bij mijn domein *grijns* en nog nooit één klacht ontvangen van ze.
Echte problemen heb ik eigenlijk nooit gehad maar als ik vragen had over instelling o.i.d. kreeg ik fatsoenlijk en snel antwoord.
Nou ben ik Chello gewend als provider en dan is alles natuurlijk al snel beter maar als ik van vrienden en kennissen hoor die bij andere providers zitten dan blijf ik gewoon lekker met mijn domeintjes zitten waar ik zit.
zondag 10 januari 2010 op 14:10
Ik zou het aanbevelen al mis ik ook nog wel iets. En dat is de functie cURL. Waarom ondersteunen jullie dat niet?
maandag 11 januari 2010 op 13:20
Net per mail gehoord dat cURL binnenkort ondersteund wordt door mijndomein.nl. Ja, ik zal ze aanbevelen!
dinsdag 27 april 2010 op 10:46
Curl is nog steeds niet geactiveerd.
Mij is dat ook beloofd, enkel tot heden werkt het nog steeds niet.
Ik heb het echt nodig, en dit ook aangegeven.
Anders ben ik genoodzaakt om over te stappen, mijn website draait hierdoor op oude software, en moet geupdate worden.
Kunnen jullie niet gewoon een datum geven wanneer het actief gesteld gaat worden?
dinsdag 27 april 2010 op 11:14
Op dit moment draait een gedeelte van onze domeinnamen op een platform waarop Curl actief is. Een gedeelte echter nog niet. Wil je worden overgezet naar het nieuwe platform, stuur dan even een email naar support@mijndomein.nl
dinsdag 12 januari 2010 op 22:06
En wanneer is binnenkort? Loop nu voor de zoveelste keer tegen cURL aan en begon ook te denken aan een overstap. Ben verder hartstikke tevreden met mijndomein, dus cURL maakt het of kraakt het.
vrijdag 22 januari 2010 op 10:16
Voorheen was ik zeer tevreden over Mijn Domein. Ik heb jullie dan ook aanbevolen aan diverse nieuwe klanten. Maar tegenwoordig is het slecht gesteld met met name de helpdesk. Ik krijg vrij snel antwoord, en dan zijn dat standaardantwoorden die ook te vinden zijn bij de algemene vragen. Gaat een vraag verder, dan komen de helpdeskmedewerkers er niet uit. Zeer frustrerend omdat ik niet kan bellen.
Iemand die zelf websites bouwt weet over het algemeen echt wel hoe de standaarddingen werken. Ik wil gewoon een goed antwoord op mijn vragen.
Daar komt bij dat ineens sinds kort al mijn gegevens (telefoon, naam, adres, IP-adres, mail etc.) direct te vinden zijn op de eerste pagina van Google, via whois.domaintools.com. Hoezo beter privacybeleid? Na meerdere keren vragen komen jullie er ook niet uit. Reden voor mij om na diverse tevreden jaren op te stappen en op zoek te gaan naar een andere provider.
zondag 24 januari 2010 op 21:53
Als binnenkort paar dagen is blijf ik, anders zoek ik een andere provider voor mijn 20 websites, en 300 klanten die ik beheer.
mvg,
Alex
dinsdag 16 februari 2010 op 11:46
Ik wil ook graag weten wanneer, cURL beschikbaar is. Anders ben ik genoodzaakt over te stappen, dit jaar. Zie geen andere oplossing.
donderdag 25 februari 2010 op 11:03
cURL word ondersteund vanaf het 2e kwartaal 2010.
Dit heb ik net vernomen van de Helpdesk!
(Ze lopen wel achter…)
woensdag 7 april 2010 op 21:47
Ben ook wel benieuwd naar wanneer CURL beschikbaar komt.
Is het niet mogelijk om alvast proef te draaien?
donderdag 8 april 2010 op 10:03
U kunt aan de supportafdeling vragen om proef te draaien met curl. Stuur een email naar support@mijndomein.nl, dan kunnen zij uw domeinnaam aanpassen.
dinsdag 27 april 2010 op 10:54
Ik heb het via de mail gevraagd, en hoop dat het snel geactiveerd kan worden.
dinsdag 21 september 2010 op 15:36
persoonlijk 3 domein namen staan als iemand mij aanbeveling vraagt dan is mijn vraag gelijk ga je regelmatig in myphp database? zo ja hier geen domein huren.
Sinds de laatste verhuizing kun je wel brood meenemen als je rechtstreeks in de database wilt
Misschien hard maar 45sec tot 1 minuut per klik wachten zijn geen uitzonderingen.
Een gewone website gelijk doen lekker goedkoop
dinsdag 21 september 2010 op 15:40
Gerrit, de situatie met phpmyadmin is bij ons bekend, en we lossen het op. Zodat toegang tot de database weer gewoon vlot wordt, ook vanuit phpmyadmin