Verbeteringen Mijndomein Webmail: 26 maart

door op 23 mrt 2012, in Nieuws, Onderzoek

Mijndomein is voortdurend bezig om de dienstverlening aan haar klanten
te verbeteren en te optimaliseren. Deze week hebben we verteld over
het nieuwe webmailprogramma, dat toen al bijna klaar was voor het
grote werk. De werkzaamheden zijn inmiddels afgerond en vol trots
willen we vanaf 26 maart de nieuwe webmail presenteren.

 

De nieuwe programmatuur gaat in de nacht van zondag op maandag 26 maart tussen 01:00 en 06:00 geactiveerd worden en gedurende die tijd zal de webmail niet beschikbaar zijn. De overige mailfuncties zullen met onderbrekingen te maken krijgen. Na de upgrade is de nieuwe webmail beschikbaar met behoud van de lijsten met contactpersonen, als die aanwezig waren in de vorige versie.

 

Mijndomein Webmail is beschikbaar voor klanten met een email-, webhosting- of een websitemakerpakket en hiermee kun je via een webbrowser overal ter wereld je email lezen en schrijven. Bovendien is het mogelijk mappen te beheren, contactpersonen bij te houden, berichten te ondertekenen, etc.

 

Het nieuwe programma is in tegenstelling tot de voorganger helemaal aangepast aan moderne browsers, werkt een stuk intuitiever en mist ook wat zaken die niet zo lekker werkten. Zo is de agenda-functie helemaal verdwenen omdat die een veel te beperkte functionaliteit bood vergeleken met beschikbare alternatieven.

Wie contactpersonen heeft opgeslagen in de webmail hoeft zich geen zorgen te maken want die worden automatisch voor je overgezet naar de nieuwe webmail. Bovendien is een faciliteit gebouwd om dit ook zelf voor bepaalde onderdelen uit te voeren: op de adresboek-pagina is een icoontje beschikbaar.

De komende periode zal zowel de oude als de nieuwe webmail beschikbaar zijn zodat iedereen voldoende tijd heeft om het nieuwe programma in de vingers te krijgen.


De nieuwe webmail komt in plaats van de oude via de vertrouwde url:

http://mail.[domeinnaam].[extensie] ,waarbij [domeinnaam].[extensie]
de domeinnaam is, bijvoorbeeld:

http://mail.mijneigendomein.nl

 

De oude webmail blijft enige tijd beschikbaar op (vergeet de afsluitende / niet):

http://mail.[domeinnaam].[extensie]/atmail/

Bijvoorbeeld:

http://mail.mijneigendomein.nl/atmail/

 

Meer informatie over de veranderingen, een handleiding voor het gebruik en nog veel meer is te vinden op de help-pagina’s van Mijndomein. Daar staat ook een artikel over het migreren van agenda-gegevens naar een ander agenda-programma.

http://www.mijndomein.nl/servicedesk/?wizPath=322_228

We wensen iedereen een prettig gebruik van de nieuwe webmail en in het geval van vragen of opmerkingen staat onze klantenservice voor je klaar.

Update 26-03-2012: Mochten er klanten zijn die problemen ondervinden met de nieuwe webmail client of met de e-mail functionaliteit, dan kunnen deze het beste contact opnemen met onze helpdesk via HELP.

 

Update 27-03-2012 11:32:

Na de introductie van onze nieuwe webmail cli├źnt bleek dat gebruikers met Internet Explorer 9 problemen ondervinden met het opmaken en versturen van email berichten.

Dit probleem werd veroorzaakt door de email editor die niet goed functioneerde met Internet Explorer 9.
Inmiddels hebben wij de compatibiliteit problemen opgelost en kunt u gebruik maken van de nieuwe webmail.

Mocht u nog problemen ondervinden dan is het aan te raden om uit te loggen van de webmail om vervolgens uw browser cache te legen. Dit kan op de volgende manier:

1. Ga naar Extra – Internet-opties.
2. Klik bij Tijdelijke internet-bestanden op Bestanden verwijderen.
3. OK

Ook kunt u proberen de zogeheten ‘cookies’ te verwijderen. Dit zijn kleine bestandjes dat
websites aanmaken waar bepaald gebruikerspecifieke gegevens in opgeslagen worden. De
cookies verwijderen gaat als volgt:

1. Sluit alle open vensters van Internet Explorer.
2. Ga naar het Configuratiescherm en dubbelklik op Internet-opties.
3. Het venster “Eigenschappen voor Internet” voor internet zal openen.
4. Ga naar het tabblad Algemeen.
5. Klik op de knop Cookies verwijderen, en in het venster dat opent klikt u op OK.
6. Klik nu op de knop Bestanden verwijderen.
7. In het venster dat opent vinkt u ook aan “Ook alle offline items verwijderen”.
8. Klik op de knop OK.
9. Wanneer dit gebeurd is, sluit u het venster “Eigenschappen voor Internet”.

Mocht u echter nog problemen ondervinden dan vernemen wij dat graag via http://www.mijndomein.nl/question