Verbeteringen Mijndomein Webmail: 26 maart

door op 23 mrt 2012, in Nieuws, Onderzoek

Mijndomein is voortdurend bezig om de dienstverlening aan haar klanten
te verbeteren en te optimaliseren. Deze week hebben we verteld over
het nieuwe webmailprogramma, dat toen al bijna klaar was voor het
grote werk. De werkzaamheden zijn inmiddels afgerond en vol trots
willen we vanaf 26 maart de nieuwe webmail presenteren.

 

De nieuwe programmatuur gaat in de nacht van zondag op maandag 26 maart tussen 01:00 en 06:00 geactiveerd worden en gedurende die tijd zal de webmail niet beschikbaar zijn. De overige mailfuncties zullen met onderbrekingen te maken krijgen. Na de upgrade is de nieuwe webmail beschikbaar met behoud van de lijsten met contactpersonen, als die aanwezig waren in de vorige versie.

 

Mijndomein Webmail is beschikbaar voor klanten met een email-, webhosting- of een websitemakerpakket en hiermee kun je via een webbrowser overal ter wereld je email lezen en schrijven. Bovendien is het mogelijk mappen te beheren, contactpersonen bij te houden, berichten te ondertekenen, etc.

 

Het nieuwe programma is in tegenstelling tot de voorganger helemaal aangepast aan moderne browsers, werkt een stuk intuitiever en mist ook wat zaken die niet zo lekker werkten. Zo is de agenda-functie helemaal verdwenen omdat die een veel te beperkte functionaliteit bood vergeleken met beschikbare alternatieven.

Wie contactpersonen heeft opgeslagen in de webmail hoeft zich geen zorgen te maken want die worden automatisch voor je overgezet naar de nieuwe webmail. Bovendien is een faciliteit gebouwd om dit ook zelf voor bepaalde onderdelen uit te voeren: op de adresboek-pagina is een icoontje beschikbaar.

De komende periode zal zowel de oude als de nieuwe webmail beschikbaar zijn zodat iedereen voldoende tijd heeft om het nieuwe programma in de vingers te krijgen.


De nieuwe webmail komt in plaats van de oude via de vertrouwde url:

http://mail.[domeinnaam].[extensie] ,waarbij [domeinnaam].[extensie]
de domeinnaam is, bijvoorbeeld:

http://mail.mijneigendomein.nl

 

De oude webmail blijft enige tijd beschikbaar op (vergeet de afsluitende / niet):

http://mail.[domeinnaam].[extensie]/atmail/

Bijvoorbeeld:

http://mail.mijneigendomein.nl/atmail/

 

Meer informatie over de veranderingen, een handleiding voor het gebruik en nog veel meer is te vinden op de help-pagina’s van Mijndomein. Daar staat ook een artikel over het migreren van agenda-gegevens naar een ander agenda-programma.

http://www.mijndomein.nl/servicedesk/?wizPath=322_228

We wensen iedereen een prettig gebruik van de nieuwe webmail en in het geval van vragen of opmerkingen staat onze klantenservice voor je klaar.

Update 26-03-2012: Mochten er klanten zijn die problemen ondervinden met de nieuwe webmail client of met de e-mail functionaliteit, dan kunnen deze het beste contact opnemen met onze helpdesk via HELP.

 

Update 27-03-2012 11:32:

Na de introductie van onze nieuwe webmail cliënt bleek dat gebruikers met Internet Explorer 9 problemen ondervinden met het opmaken en versturen van email berichten.

Dit probleem werd veroorzaakt door de email editor die niet goed functioneerde met Internet Explorer 9.
Inmiddels hebben wij de compatibiliteit problemen opgelost en kunt u gebruik maken van de nieuwe webmail.

Mocht u nog problemen ondervinden dan is het aan te raden om uit te loggen van de webmail om vervolgens uw browser cache te legen. Dit kan op de volgende manier:

1. Ga naar Extra – Internet-opties.
2. Klik bij Tijdelijke internet-bestanden op Bestanden verwijderen.
3. OK

Ook kunt u proberen de zogeheten ‘cookies’ te verwijderen. Dit zijn kleine bestandjes dat
websites aanmaken waar bepaald gebruikerspecifieke gegevens in opgeslagen worden. De
cookies verwijderen gaat als volgt:

1. Sluit alle open vensters van Internet Explorer.
2. Ga naar het Configuratiescherm en dubbelklik op Internet-opties.
3. Het venster “Eigenschappen voor Internet” voor internet zal openen.
4. Ga naar het tabblad Algemeen.
5. Klik op de knop Cookies verwijderen, en in het venster dat opent klikt u op OK.
6. Klik nu op de knop Bestanden verwijderen.
7. In het venster dat opent vinkt u ook aan “Ook alle offline items verwijderen”.
8. Klik op de knop OK.
9. Wanneer dit gebeurd is, sluit u het venster “Eigenschappen voor Internet”.

Mocht u echter nog problemen ondervinden dan vernemen wij dat graag via http://www.mijndomein.nl/question

Reageer hieronder op bovenstaand bericht.

36 reacties

  • Jörg In 't Ven

    Geachte Heer/ Mevrouw,

    De hele ochtend is de e-mail van kantoor onbruikbaar. Het verzenden van mails blijkt onmogelijk. Nu zie ik dat U kennelijk in de afgelopen nacht van alles heeft veranderd. Het zou wellicht beter zijn om hierover vooraf te communiceren en eerst iets te lanceren wanneer het ook allemaal werkt.

    De oude webmail biedt overigens ook geen soelaas daar deze geen toegang biedt.

    Al met al is het nieuwe product niet bruikbaar!!!

    Mvrgr
    Jörg In ‘t Ven

  • Patrick van den Berg

    Ik heb het zelfde probleem als de vorige schrijver, mails sturen lukt niet.
    Heb wel nieuwe mails binnengekregen maar kan niks terug sturen.

    En zoals ik nu zie vondt ik die vorige handiger, nu moet ik elk bericht apart weggooien in de prullenbak :S ind e ander versie kon je er aantal selecteren en danweggooien

    Groet
    PatrickEnzo Crew

  • Saman Aziz

    Hallo,

    Ik heb andere probleem, de mail server werkt niet goed op google chrome browser. is er iets die ik kan doen ?

    graag reactie
    Mvrgr

    Saman Aziz.

  • Hans Bosma

    Wij hebben op onze mailboxen ook het probleem dat niet verzonden kan worden; gaarne info wanneer dit weer verhopen is.
    M.v.g.
    Hans Bosma
    Cincotech.nl

  • Fab

    Mijn mailbox werkt wel, alleen is de persoonlijke groet verdwenen en moet ik deze nu voor elke mail apart typen. Zou deze graag weer terug zien!

  • Mark Dek

    Hulde!

    Eindelijk een moderne webmail. Het heeft even geduurd, en het zal wel niet meteen vlekkeloos werken maar ik ben hier al erg blij mee.

  • Michiel Betel

    Mooi en beter inderdaad.
    Maar kunnen jullie ook een https versie maken?
    Momenteel gaat alles (dus ook mijn login/password) onversleuteld het internet over,
    En dat vind ik eigenlijk in de huidige tijd niet meer kunnen.

  • ostar

    ik kan niet mailen en het binnenhalen van mail lukt niet, wanneer is dit verholpen?

  • Suzanne

    Ik vind het een hele verbetering, ziet er strak uit!

  • ostar

    Serverfout: Unable to send command: A0006 FETCH 1:* (INTERNALDATE BODY.PEEK[HEADER.FIELDS (DATE)] FLAGS)

    krijg bovenstaande fout als ik mijn mail wil binnenhalen ???

  • Olger

    Prima al die verbeteringen, maar helaas kan ik niet meer mailen vanuit de webmail. Druk op verzenden en er gebeurt helaas niets. Wanneer is dat verholpen?

  • Stefan

    Ik vind het erg mooi maar een verbetering is het zeker niet. Ik mis de mogelijkheid om e-mail automatisch naar mappen te verplaatsen. Daar maakte ik veel gebruik van met de oude mail.
    Hierdoor heb ik weer last van spam want in de oude mail verwees ik die door naar de prullenbak.

  • Martijn

    Ik kan wel inloggen via Android, maar niet in me mails scrollen plus ik krijg de helft maar in beeld.. Echt klote dit..

  • Jennifer

    Ik kan niet meer mailen. Help. nu kan ik diverse afspraken niet meer na komen. Mail programma ziet er goed uit maar werkt niet. jammer

  • Andre

    Ik mis 32 emailadressen en mijn persoonlijke groet is veranderd. Verder vind ik dit geen vooruitgang.Geef mij maar weer de oude website.

  • Arijan

    Een aantal problemen die hier worden gepost in een reactie zijn niet te wijten aan de upgrade.

    Mochten er klanten zijn die problemen ondervinden met de nieuwe webmail client of met de e-mail functionaliteit, dan kunnen deze het beste contact opnemen met onze helpdesk via HELP.

  • erik timmerman

    kan sinds maandag niet meer via webmail erbij, dit is werkelijk k met p !!!!!!!!!!!!!

  • Mark Dek

    Ter info: het probleem met verzenden zit in de compatibiliteit met Internet Explorer. In chrome doet ‘ie het bij mij wel. Dus als je niet kan mailen wellicht de moeite waard om te proberen, en bij mijn domein, fix die boel.
    Daarnaast: het duurt wel heeel erg lang om je inbox te openen. (langer dan 2 minuten). Graag naar kijken.
    De foutcode: A0006 FETCH 1:* (INTERNALDATE BODY.PEEK[HEADER.FIELDS (DATE)] FLAGS) kreeg ik net ook.
    @ Arijan: Als er meerdere mensen opeens na een upgrade hetzelfde probleem blijken te hebben is dat toch juist hele waardevolle informatie die jullie kunnen gebruiken om de kinderziektes uit de nieuwe interface te halen?

  • Jarno

    Mijn complimenten voor de nieuwe webmail! Hier geen problemen met het verzenden van mails.

  • H

    Ik ben zeer blij met de nieuwe webmail! Alles werkt volgens mij naar behoren (ik gebruik Firefox en Opera en beide geven geen problemen – de functionaliteit in Opera is zelfs verbeterd!) en de taal verspringt niet meer steeds. Er zei iemand dat hij/zij de mailtjes niet meer kon selecteren zodat hij/zij ze nu één voor één naar de prullenbak moest sturen maar dit kan eenvoudig opgelost worden door alle mailtjes die je verwijderen wilt, te selecteren met ctrl (dus ctrl ingedrukt houden en dan alle mailtjes die je wilt verwijderen een keer aanklikken). Dan op Delete drukken en hoppa, alle mailtjes die je wilde verwijderen zijn weggegooid. Dit werkt overigens ook bij het verplaatsen van mailtjes naar bepaalde mappen, dus gewoon de gewenste mailtjes selecteren en verslepen met de muis naar het gewenste mapje. Ideaal!

    Ik vind dit een veel fijnere webmail en veel overzichtelijker dan de vorige, het enige verbeterpunt dat ik op het moment kan verzinnen is dat wanneer je een mail beantwoord, de signatuur altijd geheel onderaan de mail komt te staan, dus onder het mailtje van de ander, waardoor je dus wel steeds ofwel je signatuur opnieuw moet schrijven op de juiste plek, ofwel je signatuur van onderen naar boven moet knippen en plakken. Maar de algehele functionaliteit is prima, dus ik ben al lang tevreden!

    • Stefan

      @H
      Nee dat bedoel ik niet. ik wil juist NIET mailtjes selecteren(handmatig) en naar een map verplaasten. Met de oude mail kon ik B.V. alle mail wat begint met “spam”@blabla.nl automatisch naar de prullenbak verwijzen. Dit kan nu niet meer waardoor ik weer super veel spam heb. Geen vooruitgang dus

      Stefan

  • René Spruijt

    Beste,

    Ik heb het zelfde probleem als enkele andere personen eerder hebben aangegeven. Ik gebruik mijn mail via Outlook 2007 en kan email binnenhalen, echter lukt het mij niet om email te verzenden. Ik krijg dan de volgende foutcode:

    503 Valid RCPT command must precede DATA

    Wat is hier aan te doen zodat ik weer volledig gebruik kan maken van mijn email?

    Bij voorbaat dank.

  • Sonja

    Ik ben zeer blij met de nieuwe versie. Werkt erg prettig allemaal.

  • Arijan

    Na de introductie van onze nieuwe webmail cliënt bleek dat gebruikers met Internet Explorer 9 problemen ondervinden met het opmaken en versturen van email berichten.

    Dit probleem werd veroorzaakt door de email editor die niet goed functioneerde met Internet Explorer 9.
    Inmiddels hebben wij de compatibiliteit problemen opgelost en kunt u gebruik maken van de nieuwe webmail.

    Mocht u nog problemen ondervinden dan is het aan te raden om uit te loggen van de webmail om vervolgens uw browser cache te legen. Dit kan op de volgende manier:

    1. Ga naar Extra – Internet-opties.
    2. Klik bij Tijdelijke internet-bestanden op Bestanden verwijderen.
    3. OK

    Ook kunt u proberen de zogeheten ‘cookies’ te verwijderen. Dit zijn kleine bestandjes dat
    websites aanmaken waar bepaald gebruikerspecifieke gegevens in opgeslagen worden. De
    cookies verwijderen gaat als volgt:

    1. Sluit alle open vensters van Internet Explorer.
    2. Ga naar het Configuratiescherm en dubbelklik op Internet-opties.
    3. Het venster “Eigenschappen voor Internet” voor internet zal openen.
    4. Ga naar het tabblad Algemeen.
    5. Klik op de knop Cookies verwijderen, en in het venster dat opent klikt u op OK.
    6. Klik nu op de knop Bestanden verwijderen.
    7. In het venster dat opent vinkt u ook aan “Ook alle offline items verwijderen”.
    8. Klik op de knop OK.
    9. Wanneer dit gebeurd is, sluit u het venster “Eigenschappen voor Internet”.

    Mocht u echter nog problemen ondervinden dan vernemen wij dat graag via http://www.mijndomein.nl/question

  • Jera Remer

    Hallo,

    Het ziet er mooi en overzichtelijk uit, waarvoor mijn complimenten. Het is altijd even wennen maar het ziet er gebruiksvriendelijk uit dus dat moet volgens mij wel goedkomen. Wat mij tegenvalt is de beantwoording van de mail. Als je de mail wil beantwoorden komt dat onderaan het gestuurde bericht. Dit komt zeer onprofessioneel en onduidelijk over. Hiermee doet Mijn Domein zich echt tekort! Dus dit wil ik wel als een punt van kritiek opmerken en spreek de hoop uit dat het snel veranderd. Verders, toppie!

    • Gert

      Dit kun je instellen of je reply voor of na het oorspronkelijke bericht moet komen. Alleen jammer dat de handtekening (signature) altijd na het oorspronkelijke bericht gezet wordt….

  • Gert

    Oops en sorry Mijndomein, ook de plek waar de handtekening neergezet wordt is instelbaar. Ik blij, Jera Remer blij.

  • Ronnie

    Qua opbouw ziet het er goed en modern uit, maar mee werken is een hel en de “oude” versie voldoet veel beter.
    Ook via de telefoon mail kijken erg lastig ik hoop dat de oude in de lucht blijft want deze is veel fijner.

    Was netter geweest om mensen eerst even van in kennis te stellenvan de verandering.

  • Martijn Feenstra

    Beste,

    Ik kan niet inloggen in de webmail nieuwe versie.. alles is correct.. maar steeds roept ie dat inlog incorrect is.. Terwijl het bij @mail hetzelfde is en daar wel werkt..

    Dit is zwaar irritant.. Plus zoals ik eerder al vermelde werkt ook de webmail niet via een mobiele telefoon op ANDROID basis..

    Zwaar irriterend!

  • Wout

    Dank voor deze vernieuwing. Dit is de Roundcube webmail zo te zien, deze heb ik ook al jaren bij Xs4all.nl en is een van de beste webmail ‘clients’.

  • Wout

    @martijn feenstra: je moet op je telefoon gewoon natuurlijk je mail client gebruiken en niet op webmail gaan inloggen !!!!! Maar zelfs als je dat doet op je android telefoon dan werkt het hoor !
    Net geprobeerd, (android versie 2.3 , standaard browser)

  • kooij

    Hallo,
    Zijn wij de enige die last hebben van het iedere keer opnieuw intoetsen van je mailadres en je wachtwoord voordat je verder kan?
    Ik heb me al suf gezocht, maar kan niets vinden waardoor dit vergemakkelijkt.
    Kan iemand me helpen?
    Dus bij eerste pagina in ieder geval de mogelijkheid dat je mailadres al staat ingevuld, zodat we niet zelf iedere keer en inlognaam en wachtwoord moeten invullen?
    dank!

  • IJda

    Mijn client klaagt dat er een hele hoop emails uit het adresboek zijn verdwenen. Ik heb het gecontroleerd en dat blijkt inderdaad het geval te zijn.
    Moet nu alles opnieuw invoeren.
    Verder ziet het er wel mooi uit en eenvoudig te gebruiken.

  • Joie Jenkins

    Ik zou graag een optie zien om automatisch bepaalde afzenders naar bepaalde mappen te kunnen sturen. Zodat ik aanbiedingen en spam van officiële en persoonlijke e-mails kan scheiden.

  • André

    Ik heb emailadressen voor werknemers gemaakt, maar ze kunnen de wachtwoord niet wijzigingen.

    Weet iemand hoe kunnen mijn werknemers hun wachtwoord naar hun keuze wijzigingen?

    Alvast bedankt,

    André

Laat een reactie achter