5 ongelooflijke brandingvoordelen van nieuwe domeinextensies voor je bedrijf

Om een succesvolle online aanwezigheid op te bouwen, heb je een domeinnaam nodig. Als jouw digitale adres vormt het de kern van bijna alles wat jij doet. Dit is waarom je een goede domeinnaam voor je bedrijf kiest:
- Om mensen aan te moedigen om jouw werk te bekijken, moet jij jouw domeinnaam delen.
- Om jouw verhaal te delen, heb je een domeinnaam nodig waar jouw gebruikers naartoe kunnen gaan.
- Om mensen aan te moedigen om jouw website te bezoeken, moet jij jouw domeinnaam aan hen doorgeven.
- Om mond-tot-mondreclame aan te moedigen, moet jij ervoor zorgen dat mensen jouw domeinnaam onthouden.
Een goede domeinnaam is een belangrijke factor tussen het verdwalen in het wereldwijde web en het creëren van een impactvolle online aanwezigheid.
Een domeinnaam is waar jouw merk leeft en ademt. Het is de bestemming waar jij jouw potentiële klanten naartoe leidt. Daarom is het vinden van de juiste domeinnaam een grote beslissing.
Wat kan een goede domeinnaam voor je bedrijf doen?
Het kiezen van een domeinnaam is hoe jij een online onderneming start. Daarom moet je goed nadenken voor je deze beslissing neemt. Een goede domeinnaam voor je bedrijf…
- …voegt geloofwaardigheid toe en helpt je te onderscheiden van miljoenen andere soortgelijke bedrijven.
- …biedt extra zichtbaarheid en helpt potentiële gebruikers en klanten aan te trekken.
- …zorgt ervoor dat jij overkomt als innovatief, creatief en digitaal-vriendelijk.
- …helpt jou bij het verbeteren van de zoekmachine ranking van jouw website.
Wat zijn nieuwe domeinextensies?
Een decennium geleden, als je een domeinnaam nodig had voor jouw website, zou jij gekozen hebben voor een .NL of .COM (voor commerciële doeleinden), een .NET (voor netwerk) of een .ORG (voor organisaties). In de loop van de jaren, naarmate het internet volwassener werd, zijn er echter nieuwe domeinextensies zoals .ONLINE, .WEBSITE, .SITE en .SPACE in het spel gekomen. Ook andere branchespecifieke domeinextensies zoals .TECH, .STORE en .PRESS zijn er om uit te kiezen.
Waarom zou je een nieuwe domeinextensie kiezen als je andere populaire keuzes hebt?
Omdat… het registreren van jouw domeinnaam op een nieuwe domeinextensie een weerspiegeling is van hoe technologisch geavanceerd jij en jouw bedrijf zijn.
Een specifieke domeinextensie heeft daarnaast een extra voordeel ten opzichte van open en generieke domeinextensies. Het helpt het bereik van de marketingcampagnes van jouw merk te vergroten. Wat op zijn beurt jouw leadgeneratie-inspanningen verbetert.
Bovendien zorgt de relatieve nieuwheid van deze domeinextensies ervoor dat jij niet hoeft in te leveren op jouw keuze van de domeinnaam. De kans is groot dat jij jouw gewenste domeinnaam op deze nieuwe extensies vindt.
Brandingvoordelen van een domeinnaam op nieuwe domeinextensies
1. Het belicht jouw creatieve en innovatieve kant
Een website en een domeinnaam is een goede start om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten en je te presenteren als een vooruitstrevende denker. Het is een perfecte manier om jouw creativiteit te tonen. Een unieke domeinnaam is jouw ticket om deel te nemen aan de digitale revolutie en te getuigen dat jij op de hoogte bent van alle recente innovaties in de digitale ruimte.
Bovendien betaalt een betekenisvolle domeinnaam op een relevante domeinextensie zich terug door toegewijde klanten aan te trekken. Zo is bijvoorbeeld een tech startup met een domeinnaam op .TECH vanaf het begin zeker een game-changer.
2. Het vestigt slim aandacht op jouw niche
Specifieke domeinnamen helpen klanten overzicht te houden en direct op de pagina’s of producten te komen waar ze geïnteresseerd in zijn. Amazon gebruikt bijvoorbeeld www.kindle.store als doorverwijzing naar de Kindle-pagina op zijn website. Met nieuwe domeinextensies kunt jij meer karakter toevoegen aan deze specifieke domeinen. Als het een PR- of nieuwssectie is, kan het op een .PRESS staan, als het om evenementen of promoties gaat, dan is .FUN een goede optie.
3. Het helpt jouw website SEO een boost te geven
Een backlink van goede kwaliteit is als een positieve aanbeveling. Een ankertekst (de specifieke woorden/tekens waarop een hyperlink is gezet) voegt die extra pit toe om deze backlinks nog krachtiger te maken. Niet veel mensen weten dat het woord van de ankertekst exact moet overeenkomen met de woorden in de URL van de hyperlink.
Dit geeft de zoekmachines een duidelijke indicatie over de inhoud en de link die relevant zijn voor elkaar en het verbetert de SEO. Zo is bijvoorbeeld de ankertekst ‘sterkere tech’ met een backlink naar www.sterkere.tech geweldig voor SEO.
4. Het helpt je enorm met je herkenbaarheid
Een domeinnaam die kort, relevant voor het merk en gemakkelijk te spellen is, is gemakkelijk te onthouden. Bovendien worden memorabele merknamen gemakkelijk gepromoot door mond-tot-mondreclame. En omdat het korte en eenvoudige domeinnamen zijn, zijn ze minder snel verkeerd gespeld.
Bijvoorbeeld, www.brilliant.tech, www.louder.online, www.husk.store zijn allemaal korte, eenvoudige en relevante namen die gemakkelijk te onthouden zijn en dus mond-tot-mond reclame maken.
5. Het maakt jouw wedstrijden/acties een stuk leuker
Wedstrijden en acties zijn grote investeringen voor merken. Ze bieden veel mogelijkheden voor bedrijven om niet alleen het bewustzijn te vergroten, maar ook om te helpen bij het genereren van leads.
Stel je voor dat je je wedstrijd deelt op social media kanalen met de URL www.wedstrijd.fun. Het zal jou helpen om je te onderscheiden, interesse te wekken en kan resulteren in een groot succes voor jouw campagne.
Maar als je het verkeerd doet, dan kan de het juist tegenwerken. Stel je een domeinnaam voor die niemand kan uitspreken of onthouden. Dat is echt killing!
Kies jouw unieke domeinnaam
Jouw domeinnaam is jouw unieke identiteit. Elk bedrijf of organisatie die een aanwezigheid op het web heeft, moet investeren in een domeinnaam. Bovendien helpt een domeinnaam bij het opbouwen van geloofwaardigheid en het vergroten van de naamsbekendheid. Het helpt ook bij SEO optimalisatie en betere rankings. Al met al helpt een merknaam bij het opbouwen van jouw merkidentiteit. Het is een weerspiegeling van hoe technologisch jouw bedrijf is en hoe up-to-date bent jij met alle recente ontwikkelingen in cyberspace.