Storing Mijndomein: een terugblik

Tabitha 21 november 2017

Tijdens een storing op dinsdagochtend 21 november was een groot deel van onze diensten ongeveer een uur niet beschikbaar. Veel klanten vragen zich af hoe het komt dat onze DNS-servers, die al jaren zonder downtime actief zijn, nu plotseling in de problemen kwamen. Wij gingen direct aan de slag om het probleem te vinden en te verhelpen.

Mijndomein bestaat al bijna 15 jaar en wij beheren bijna 600.000 domeinnamen. Dan is het belangrijk je systemen schoon te houden. Een paar weken geleden waren onze DNS-servers weer aan de beurt. Die kregen een herstart. We wisten toen niet dat er een tijd terug een handmatige aanpassing was gedaan die met de herstart verloren ging.

Twitter @MD_Actueel storing we werken aan een oplossing

De instelling die veranderd was na de herstart van de DNS-servers, had te maken met een specifieke verdediging tegen DDOS-aanvallen. Tot nu toe hadden we die verdediging nog niet nodig, maar vanochtend kwam er een grote DDOS-aanval. Heel veel data kwam onze kant op en dat kon het systeem niet aan. Met als gevolg dat onze diensten tijdelijk niet beschikbaar waren.

Alles weer goed ingesteld

Inmiddels hebben we de DNS-systemen weer op de juiste manier ingesteld. Dat betekent dat we weer zo veilig mogelijk zijn voor DDOS-aanvallen. Die aanval van vanochtend is er trouwens nog steeds. Maar omdat alles weer goed werkt, houden onze filters het tegen. Onze klanten hebben nu dus geen problemen meer met hun DNS.

Twitter @MD_actueel storing opgelost

Onze eigen website doet het weer en we zijn blij dat die van onze klanten ook weer werken. We vinden het heel vervelend dat de storing ontstond en hebben ervan geleerd. We hebben ervoor gezorgd dat zoiets niet meer kan gebeuren. Net als op Twitter bieden wij ook hier namens alle Mijndomein-medewerkers onze oprechte excuses aan voor de overlast.




Tabitha

Tabitha is Content Manager bij Mijndomein. Ze neemt je mee in de wereld van domeinnamen, webhosting en websites maken. Tabitha is kookgek, verslindt series en zit bij de lokale televisie en radio.



Reageer op dit artikel

22 Reacties op "Storing Mijndomein: een terugblik"

Abonneren op
avatar
Sorteren op:   nieuwste | oudste | meest gestemd
Ad Persoon
Gast
Ad Persoon

Jammer dat een klant van mij die al een week niet op zijn mail kan inloggen niet geholpen wordt. Absurde situatie ga klant maar adviseren andere provider te kiezen

Peter
Editor

Dag Ad,

Dat vindt ik erg vervelend om te horen! Heb je een ticketnummer voor mij? Dan ga ik mijn best doen om het vandaag nog op te lossen.

Marco deRoo
Gast

Dit noem ik nou vragen om problemen, wie wil ons testen of onze beveiliging nu beter is…

Marco de Roo
Gast

Dit noem nou vragen om nog meer problemen, wie wil er testen of we het nu wel goed gedaan hebben…

Marcel
Gast
Marcel

Volgens mij is er nu wederom storing. Eerst niet inloggen. Nu na inloggen nergens heen kunnen. En mijn mail komt ook niet binnen (en ik weet dat het er is want ik heb ze eerder binnengehaald op een ander apparaat. Gewoon al UREN niet mogelijk.

L.H. Karstanje
Gast

Op 2 december kon ik geen mail versturen of binnenhalen. Ook was mijn website onbereikbaar. Nu op 3 december werkt alles weer. De storing heeft gisteren minstens 8 uur geduurd. De mail die in die tijd aan mij is gestuurd is waarschijnlijk nooit aangekomen want ik mis in deze periode ook alle mail.

L.H. Karstanje
Gast

Het is weer hetzelfde. Email doet het niet. Website werkt niet. FTP server onbereikbaar.

Bart
Gast
Bart

Gisteren problemen gehad, vandaag weer….. Slechte zaak dit. Nu een 2e ticket aangemaakt. Als dit zo door blijft gaan stap ik over.

R.Tibasco
Gast

mijn website was uit de lucht en is vandaag weer terug: ik wil duidelijkheid en antwoorden hebben maar ik kan jullie telefonisch niet bereiken.
gezien het feit dat ik een save website graag wil, ontvang ik graag info hierover.

R.J.
Gast

Nou de storing s echt nog niet opgelost!!
Kan niet eens inloggen op mijn account, de website draait traag en mail komt niet of slecht binnen

R.Tibasco
Gast

ik zou heel fijn vinden als ik tenminste een antwoord zou krijgen op mijn klacht. dat vind ik absurd gezien het feit dat ik hiervoor betaal.

gertjan
Gast

kan al een poosje niet uploaden zeer vervelend dit,
moet niet telang duren want dan ga ik opzoek naar een andere aanbieder!!!

wpDiscuz


Uitgelicht