Goede webwinkel maken: deze leerpunten bevat onze restyle

Tabitha 20 juli 2017

Keihard hebben we afgelopen weken gewerkt aan een restyle van onze website. Of ‘de shop’, zoals wij dat noemen. De website die we vorig jaar lanceerden werkte goed, maar het kan altijd beter. We hebben veel getest en de leerpunten zijn verwerkt in deze restyle. Een goede website maken doe je vooral door van elkaar te leren, dus staan hier de belangrijkste aanpassingen op een rijtje.

De website van Mijndomein is niet alleen een website, maar ook ons verkoopkanaal. Onze webwinkel dus. Een belangrijk middel dat we constant verder proberen te optimaliseren. Een goede webwinkel maken doe je bijvoorbeeld door te kijken hoe je een bezoeker met tekst, beeld en vormgeving overtuigt om je product of dienst aan te schaffen. Maar ook of je op de juiste plaats de juiste informatie vertelt. Om dat te meten gebruiken we natuurlijk Google Analytics en soms ook wel tools als Hotjar en Usabilla. Daarmee zien we hoe onze webpagina’s bezocht worden en vragen we bezoekers zelf wat zij vinden van onze website. Want de klant, daar draait het uiteindelijk om. Je kunt nog wel zo goed veel weten, maar als de klant het niks vindt, dan is het ook niks.

Usabilla mening website pop-up Usabilla mening website

Kleuren rustiger

Mijndomein is een kleurrijk merk: rood, paars, oranje, groen, blauw en lichtblauw, het zijn allemaal huisstijlkleuren. Omdat we wilden laten zien dat we kleurrijk zijn, hebben we in het vorige ontwerp van onze website kleuren krachtig neergezet. Paars als achtergrondkleur en belangrijke basis, met veel lichtblauw en oranje. Maar dat bleek erg druk en schreeuwerig over te komen. Daardoor sneeuwt de boodschap die je hebt onder. Want het is belangrijk dat een bezoeker van je webwinkel weet waar hij moet kijken. Onze nieuwe site is rustiger en bezoekers zien sneller waar ze terecht kunnen. Ook hebben we het lettertype aangepast zodat die prettiger leesbaar is.

Klanten in the picture

Onze klanten zijn onze sterren, daar doen we het voor. We zijn trots op onze klanten en dat willen we ook laten zien. Daarom brengen we met fotografie onze klanten nu nog meer op de voorgrond. Iedereen in zijn of haar eigen domein. Bijvoorbeeld Caroline in haar winkel en René in zijn studio. We vragen klanten hun mening te geven over ons. Ze krijgen dan op onze website een link naar die van hun. Een mooie manier om extra bezoekers op je website te krijgen. Wij zijn er blij mee, want het zegt veel meer als een klant iets zegt over onze producten dan wij zelf. Wil jij ook meedoen? Meld je hier aan.

Onze klanten en hun domeinen

Niet alleen webhosting

Mijndomein is al lang niet meer alleen een domeinverkoper en hostingpartij. Private auto lease en obligaties om die auto’s te financieren zijn inmiddels niet meer weg te denken. Daar komen straks nog andere domeinen bij. Hoe dat zat, was op onze vorige website soms wat verwarrend. Die verschillende domeinen van Mijndomein krijgen daarom nu wat meer ruimte. Naast het logo linksboven staat een pijltje. Daar kan je eenvoudig naar onze andere diensten navigeren.

Mijndomein is niet alleen Hosting Mijndomein Auto en Mijndomein Obligatie

Bestelproces eenvoudiger

Wil je een goede webwinkel maken, dan is het belangrijk dat vooral het bestelproces zo vlekkeloos mogelijk verloopt. Wij merkten dat dit wel wat verbetering kon gebruiken. Er is gewerkt aan het verbeteren van de techniek zodat het geheel nog stabieler draait. Ook informeren we nu tijdens het proces beter over de producten die wij aanbieden. En met beter bedoel ik niet uitgebreider, maar juist duidelijker. Probeer het zelf eens, ik denk dat het nu nog eenvoudiger is om een bestelling te doen.

Introductie ‘overstapservice’

Geregeld worden we benaderd door mensen die naar ons willen overstappen met hun domeinnaam, website of e-mail. Ze vragen zich af of dit eigenlijk wel kan en hoe eenvoudig dat is. Nou, aan overstappen zitten best wat haken en ogen, maar het kan wel. Mits je weet wat je doet. En laten wij nou zelf heel goed weten wat we doen. Daarom is er nu de overstapservice. Je hoeft alleen maar een paar gegevens in te vullen en wij regelen de rest. Je website hoeft niet offline en je hebt er geen zorgen aan. Op die manier kan iedereen profiteren van de aantrekkelijke prijs/waardeverhouding die Mijndomein biedt.

Weblog in nieuw jasje

Als je vaker blogs van ons leest, is het je misschien al opgevallen. Want stiekem hadden we als voorproefje op de rest van de website onze weblog alvast aangepast. Ook de blog is rustiger en overzichtelijker. Tekst is lekkerder leesbaar en zit minder dicht op elkaar. Beeld ondersteunt de verhalen beter dan eerst, toen het vooral heel opvallend was. Iets om trots op te zijn, vind ik zelf. Maar wat vind jij van onze nieuwe blog en nieuwe website? Laat het hieronder weten in de reacties.




Tabitha

Tabitha is Content Manager bij Mijndomein. Ze neemt je mee in de wereld van domeinnamen, webhosting en websites maken. Tabitha is kookgek, verslindt series en zit bij de lokale televisie en radio.



Reageer op dit artikel

2 Reacties op "Goede webwinkel maken: deze leerpunten bevat onze restyle"

Abonneren op
avatar
Sorteren op:   nieuwste | oudste | meest gestemd
Bert Gerrutsma
Gast

ik ben niet bli met de nieuwe website, ik heb de oogaandoening MACULA DEGENERATIE. Ik zie nogvoor 30 %, en misschien wel minder. Het contrast is dudanig gering dat ik nagenoeg niets meer kan lezen. Een mailades pm contact p te nemen kan ik ook niet meer vinden.

wpDiscuz


Uitgelicht