Check de afzender van je contactformulier

Heb je een contactformulier op je website, zorg er dan voor dat het e-mailadres van degene die het formulier invult, niet als afzender van je contactformulier staat vermeld. Dat is namelijk een walhalla voor spamrobots.
Als je een e-mail verstuurt met een e-mailadres dat niet van jou is, dan komt de e-mail niet aan. Spamrobots maken daar graag misbruik van en dat is storend. Het is ook niet volgens de regels om het e-mailadres van iemand anders te gebruiken. Reden genoeg om het aan te passen.
Afzender aanpassen
Je kunt de afzender van een bericht vanuit het contactformulier veranderen door de configuratie van je website aan te passen. Om risico’s te voorkomen, kun je het beste jouw eigen domeinnaam (dus @jouwdomeinnaam.extensie) gebruiken. Heb je geen e-mail via Mijndomein? Geef dan aan welke e-mailservers mogen versturen namens jouw domein. Dat kan je doen door je SPF-record goed in te stellen in je DNS.
Voorkom spam met reCAPTCHA
Pas je toch je contactformulier al aan, check dan ook even of je contactformulier goed beschermd is tegen spamrobots. Misbruik kan je voorkomen door een onzichtbare reCAPTCHA aan je contactformulier toe te voegen.
Helpdesk
Lees je meer over het contactformulier in WordPress of de e-mailinstellingen in Joomla in de Mijndomein Helpdesk www.helpdesk.nl.
Beste Tabitha,
Ik heb een vraag over domeinnamen. Wij hebben nu bij jullie een domeinnaam: gezondheidscentrumdekruitmolen.nl. en een website in WordPress.Nu wil men dit veranderen in gezondheidspleinkruitmolen.nl. Mijn vraag is kunnen jullie dit domeinnaam veranderen (aanvragen) en de wordpress database overzetten naar het nieuwe domein?
Met vriendelijke groet,
P. M. Pagé, ICT kinderfysiotherapiemiddelburg.
0651879140
p.page@kinderfysiomiddelburg.nl
Hallo Peter, je kunt de domeinnaam gezondheidspleinkruitmolen.nl het beste zo snel mogelijk registreren met een Webhostingpakket of WordPress Hostingpakket. Als je je pakket voor gezondheidscentrumdekruitmolen.nl wijzigt naar een domeinnaampakket en hem daarna opzegt voor de nieuwe verlengdatum, dan kost dat je niets.
Daarnaast kunnen we je helpen met omzetten via de Overstapservice. Zie hier meer informatie: https://www.mijndomein.nl/overstappen
Wil je meer weten, ga dan naar https://helpdesk.mijndomein.nl/. Daar kunnen onze experts je verder helpen. Groet, Tabitha
Goedendag.
Ik heb een vraag waarom is de website van http://www.radiodeblauweengel.nl niet online het zou 48 uur duren maar het duurt erg lang hij staat al ruim een maand geregistreerd bij jullie maar is niet online er wordt wel voor betaald.
Zouden jullie vaart willen maken om de website online te zetten.
Met vriendelijke groet Wilco Buter en Walter Kok oprichters van
http://www.radiodeblauweengel.nl
Hoi Wilco en Walter, hebben jullie hierover al contact gezocht met onze specialisten via https://helpdesk.mijndomein.nl/? Zij kunnen waarschijnlijk precies zien wat er aan de hand is en helpen het op te lossen. Vriendelijke groet, Tabitha
Ik heb een vraag voor de helpdesk, maar jullie telefoonnummer is een bandje, jullie chat is uit en ik kan geen contactformulier vinden. Graag CONTACT!
Hoi Rosalie, de chat is vooral bereikbaar tussen 9-16 uur op werkdagen. Maar je kunt altijd een ticket insturen.
Stap 1: ga naar https://helpdesk.mijndomein.nl/
Stap 2: klik op de categorie van jouw vraag.
Stap 3: volg de stappen. Mogelijk krijg je al een handleiding met antwoord op jouw vraag.
Stap 4: staat jouw vraag er niet bij, dan verschijnt een contactformulier waarmee je een ticket kunt insturen. Die belandt dan direct bij de juiste specialisten. Je ontvangt tijdens onze openingstijden binnen 1 werkdag een reactie terug.
Groet, Tabitha