10 geteste manieren om meer verkeer naar jouw website te leiden

Stel dat u een bedrijfseigenaar bent, met name een die sterk afhankelijk is van uw
website voor leads en conversies. In dat geval is de kans groot dat u zich hebt
afgevraagd hoe het zou zijn als een flinke hoeveelheid verkeer gewoon naar jouw
website zou kunnen worden geleid en zo meer bezoekers op je website.
Want je kunt wel de mooiste website ter wereld bouwen. Maar uiteindelijk, als alleen jij
en je vrienden naar die prachtige website kijken, maakt het niet uit.
Dus hoe krijg je mensen (afgezien van je beste schoolvriend en hun neven en nichten)
zover dat ze je website bekijken en er op een zinvolle manier mee omgaan? Gelukkig
hebben we alle antwoorden. Sommige methoden die we hier voorstellen zijn organisch
en gratis. Sommige andere vereisen een financiële investering van jouw kant. (Maar
zoals je zult lezen hoeft dat niet het soort investering te zijn dat grote, multinationale
merken in hun wereldwijde reclamecampagnes pompen).
Lees dus snel verder om alles te weten te komen over de 10 geteste manieren om
verkeer naar jouw website te leiden en zo meer bezoekers op je website te krijgen.
1: Kies een domeinnaam die relevant is voor jouw bedrijf
Dit komt helemaal in het begin omdat het zo belangrijk is. Bij het opzetten van een
bedrijf ishet jouw doel ervoor te zorgen dat iedereen precies weet wat je doet. Door een
niche-domeinextensie te gebruiken heb je de helft van de strijd gewonnen. Als je jezelf
richt op de e-commercemarkt dan vertelt een domeinextensie als .Store mensen
onmiddellijk dat dit een website is die dingen verkoopt. Aan de andere kant is een
extensie als .Tech perfect voor iedereen die iets wil bouwen dat aanslaat bij de
technische gemeenschap.
Verschillende nieuwe domeinextensies werken perfect voor zowel nieuwe als oude
bedrijven. Zo zou een offline bedrijf dat online wil gaan veel baat kunnen hebben bij een
.Online-domeinextensie. Een creatief persoon daarentegen zou zijn portfolio kunnen
opbouwen of zijn kunst presenteren op een .Space.
2: Creëer goede inhoud
Goede inhoud is de kern van elke website die verkeer naar zich toe trekt. Of het nu gaat
om het schrijven, de afbeeldingen of de video’s die je op de website gebruikt, tenzij je
goede, relevante, zinvolle inhoud maakt voor jouw publiek, zullen ze de website gewoon
overslaan voor die van iemand anders. En het gaat niet alleen om het maken van
inhoud die ‘goed voelt’. Er zit veel meer wetenschap achter.
Hier is alles uitgelegd in gemakkelijk te begrijpen aanwijzingen:
A: Identificeer het publiek.
Voordat je begint met het schrijven of ontwerpen van de inhoud, moet je eerst het
publiek identificeren. Begrijp hun behoeften, hun pijnpunten en hun interesses. Alleen
dan kunt je hen inhoud bieden waarin ze echt geïnteresseerd zijn. En, op zijn beurt,
meer verkeer naar de website leiden.
B: Onderzoek relevante trefwoorden.
Kies alleen de meest relevante zoekwoorden met een hoog zoekvolume van jouw
geïdentificeerde publiek. Je kunt verschillende tools zoals SemRush gebruiken om
dergelijke zoekwoorden te identificeren en te analyseren.
C: Voeg waarde toe via jouw inhoud.
Schrijf met essentiële informatie in gedachten. Maak berichten en pagina’s die
antwoorden en inzichten bieden aan je publiek. Vermijd pluisjes aan de inhoud toe te
voegen om het aantal woorden te halen. Blijf weg van onnodig lange en ingewikkelde
zinnen zodat het publiek gemakkelijker begrijpt wat je vertelt. Gebruik afbeeldingen en
video om de eentonigheid van tekst te doorbreken en de ervaring voor het publiek
aangenamer te maken.
3: Optimaliseer de inhoud van de website voor zoekmachines
Je hebt alle bovengenoemde stappen gevolgd en eenmaal aantrekkelijke en relevante
inhoud voor het publiek gecreëerd. De volgende stap is deze te optimaliseren voor
zoekmachines zoals Google.
Je moet dit doen omdat SEO (Search Engine Optimization) helpt de website en de
inhoud ervan hoger te plaatsen dan de concurrentie in de resultaten van zoekmachines.
Zorg ervoor dat je alles optimaliseert, inclusief paginatitels, headers, metatags, alt-tekst
van afbeeldingen en meer. Als het allemaal te technisch voelt, kunt u altijd een SEO-
specialist inhuren om dit deel van het traject te verzorgen.
Vergeet niet dat dit geen proces van vandaag op morgen is. Het duurt een paar
maanden om de juiste basis te leggen. Maar als het eenmaal staat, zal de website
gedurende lange tijd regelmatige en stabiele resultaten te zien geven.
4: Gebruik sociale media in je voordeel
Sociale mediakanalen zijn niets nieuws voor marketeers over de hele wereld. Maar het
is nog steeds een strategie die verkeer naar allerlei websites leidt.
En als je denkt dat het posten van jouw inhoud op Facebook al genoeg is dan sla je de
plank mis. Want er zijn nog veel meer dingen die je met sociale media kunt doen op het
gebied van marketing. Hier is slechts een voorproefje van alle dingen die je zou moeten
doen op de sociale media om meer verkeer naar jouw website te leiden:
A: Blijf uploaden.
Telkens wanneer je nieuwe inhoud uploadt naar de website, post je ook op alle meest
populaire en relevante sociale mediakanalen. Zo wordt de inhoud verder verspreid.
B: Maak een social media strategie.
Zoek uit welke platforms het beste werken voor jouw website. En neem allerlei soorten
content op. Gebruik bijvoorbeeld visueel aantrekkelijke posts op Instagram,
bedrijfsnieuws op LinkedIn, wedstrijden, engagement op Facebook, enzovoort.
C: Alle nieuwe functies op de platforms gebruiken.
Je hoeft je niet te beperken tot het uploaden van content vanaf je website. Je kunt alles
gebruiken, van Reels tot Stories tot Messenger-chatbots, om tweewegcommunicatie
met je publiek te creëren. Dit houdt ze betrokken bij je merk en zorgt voor nieuw verkeer
naar je website omdat deze organisch ontdekt wordt.
5: Gebruik de kracht van e-mailmarketing
Na alle bovenstaande praktijken moet je er nog steeds voor zorgen dat het verkeer dat
de website bereikt ook blijft terugkomen voor meer. Weinig hulpmiddelen zijn beter in
het bereiken van dit doel dan echt beproefde e-mailmarketing.
Deze tool helpt je om regelmatig in contact te blijven met het publiek en hen erbij te
betrekken. Want met e-mailmarketing kun je jouw publiek voorproefjes bieden van de
nieuwe producten, kortingen op producten en diensten, updates van de site en nog veel
meer.
De truc bij e-mailmarketing is om niet te overdrijven. Omdat geen enkel lid van jouw
publiek elke dag of zelfs om de dag gespamd wil worden door uw e-mails, moet je hen
voldoende ruimte geven tussen mobielvriendelijke e-mails.
6: Influencers aan boord krijgen
Hoeveel je ook strategiseert en optimaliseert, je blijft een merk dat probeert verkeer
naar zijn website te krijgen. En mensen op het internet kopen liever een merk met
uitstekende mond-tot-mondreclame.
Je kunt dit bereiken door regelmatig influencers in te schakelen. Dit is een van de
eerste betaalde strategieën om verkeer naar de website te krijgen, maar het is ook
zakvriendelijker dan traditionele marketinginstrumenten.
De juiste influencers kunnen over jouw merk praten, het promoten en goodwill
opbouwen bij miljoenen mensen in hun publiek. Dit leidt tot meer geloofwaardigheid van
uw website in de hoofden van het publiek en meer verkeer naar jouw website.
7: Betaalde advertenties
De meeste van de methoden die we hierboven hebben opgesomd vereisen tijd voordat
ze kunnen beginnen met het verkeer naar uw website. Maar als je op zoek bent naar
snellere resultaten, betaalde reclame is waarschijnlijk de manier voor jou.
Maar vergeet niet dat het gebruik van betaalde advertenties evenzeer een kunst is als
een wetenschap. En om het perfecte evenwicht te bereiken moet je waarschijnlijk een
betaalde marketingstrategie creëren die twee of meer verschillende soorten van de
volgende advertenties combineert:
Advertenties op sociale media: Vrij goedkope advertenties die draaien op social
media platforms. Deze omvatten display-advertenties en gesponsorde berichten
waarmee uw website snel wordt opgemerkt.
Advertenties in zoekmachines: Deze verschijnen bovenaan de zoekresultaten
wanneer het publiek zoekt naar een trefwoord dat verband houdt met jouw merk. Door
hun positionering zijn ze zeer opvallend en zullen ze het publiek waarschijnlijk verleiden
om door te klikken en uw website te bereiken.
Advertenties: Deze advertenties verschijnen als banners of pop-ups op websites van
derden die verband houden met jouw sector. Stel dat je een website voor sportartikelen
bent; de advertenties moeten verschijnen op websites met sportnieuws. En zo verder.
Dit zorgt voor een goede geloofwaardigheid en evenveel verkeer naar jouw website.
8: Gastberichten op uw website
Dit is een andere betaalde strategie die bedreven is in het brengen van verkeer naar de
website. Gastberichten betekenen dat je inhoud creëert voor een andere website die in
jouw niche ligt, maar die niet rechtstreeks concurreert met jouw merk. Een goed
voorbeeld zou zijn dat een kleding- en accessoiremerk een gastbericht schrijft voor een
stoffenfabrikant over de top 10 stoffen die het meest in de mode zijn.
Wanneer je begint met het schrijven van gastberichten, creeër je voordelen voor het
merk en website. Je begint inhoud te creëren die van jou een thought leader in je sector
maakt. Je genereert meer links naar jouw website. En je creëert goodwill door te laten
zien dat je actief deel uitmaakt van de gemeenschap. Na verloop van tijd komen al deze
voordelen samen en genereren ze meer verkeer naar jouw website.
9: Beloningen voor jouw volgers
Hoewel het op zijn minst een kleine investering vereist, is het belonen van jouw
merkvolgers een van de zekerste en gemakkelijkste manieren om meer verkeer naar
jouw website te sturen. Je kunt dit doen door een reeks wedstrijden en weggeefacties te
creëren op jouw sociale mediakanalen, de e-mailmarketingtrechter of beide. Bovendien
heb je volledige controle over hoe eenvoudig of complex deze wedstrijden zijn. Je kunt
het publiek vragen simpelweg een zin in te vullen als ze een aanzienlijke korting op een
product willen krijgen. Of je kunt ze vragen een foto van zichzelf met een van jouw
producten te delen als ze een weggever willen winnen. De mogelijkheden zijn
eindeloos.
Behalve dat het een van de eenvoudigste en leukste strategieën is die je in de
marketingmix kunt implementeren is het er ook een die jouw publiek voortdurend bij
jouw merk betrokken houdt en ervoor zorgt dat ze meer willen. Met andere woorden,
terugkerend verkeer naar de website.
10: Podcasts en webinars
Podcasts en webinars kunnen een grote hoeveelheid verkeer naar jouw website sturen.
Ze kunnen dit doen door de naamsbekendheid verveelvoudigen. En omdat ze
interactief zijn en vaak gerespecteerde industrie-experts in de mix brengen, helpen ze
het publiek actief met jouw website om te gaan. De resultaten zijn vertrouwen, autoriteit
en geloofwaardigheid, allemaal kwaliteiten die schaars zijn in het oververzadigde
internet van vandaag.
Bovendien blijft een goede podcast of webinar ook na afloop resultaat opleveren; als je
een goede strategie hanteert. Een schermopname van een videopodcast zorgt
bijvoorbeeld voor geweldige videofragmenten die je kunt blijven delen op de sociale
kanalen. Informatie van webinars kan snel infographics worden voor jouw website. Je
kunt van deze evenementen zelfs lange blogberichten en korte sociale berichten
maken.
Concluderend:
Dit zijn de 10 beproefde manieren om verkeer naar jouw website te leiden en zo ook
meer bezoekers op je website te krijgen. Sommige hiervan zijn vrij eenvoudig te
begrijpen, en voor andere moet je dieper duiken. Maar welke weg je ook gaat, de
meeste van deze activiteiten zullen veel tijd en aandacht van je vragen. Als je er
eenmaal mee begint, kun je maanden en jaren de voordelen ervan blijven ervaren.
Want door je met deze taken bezig te houden zou je honderden manieren hebben
gecreëerd waarop jouw publiek jouw website kan bereiken en je al die geweldige
resultaten kan laten zien waarop jouw website heeft gewacht.
En onthoud, de gemakkelijkste manier om al deze strategieën te onthouden is om deze
pagina te bookmarken, zodat ze voor je beschikbaar zijn wanneer je ze nodig hebt.