Update je webshopproducten in bulk

Tabitha 9 maart 2023

Beheer je webshop makkelijker met de nieuwe opties die we hebben toegevoegd. Niet alleen op het gebied van producten, maar ook in de financiële afhandeling van je producten en belastingen.

Slimme tips en trucs om jouw webshop nog simpeler te beheren. Die krijg je van ons in een regelmatige update. In de vorige update, deelden we onder meer handige manieren om het leveringsgebied voor jouw webshop simpel in te stellen.

Bulk productupdates in je webshop nu mogelijk

Bespaar tijd met het bijwerken van meerdere producten in je webshop. Update productnamen, prijzen en meer – eenvoudig en snel. Met bulk updates werk je tot 100 winkelproducten bij via een eenvoudige tabel. Dit bespaart je enorm veel tijd en maakt het eenvoudig om winkels up-to-date te houden. Een paar manieren waarop deze nieuwe mogelijkheid je tijd en moeite kan besparen:

  1. Lente, zomer, winter, herfst. Ongeacht het seizoen, als je de prijzen van meerdere producten tegelijk verlaagt, maakt deze nieuwe mogelijkheid het supereenvoudig. Selecteer gewoon de prijskolom “Vergelijken op” en update de prijzen.
  2. Is er net een nieuwe zending binnengekomen? In plaats van elk product afzonderlijk te bekijken om het voorraadniveau bij te werken, kun je 100 producten in één tabel bijwerken.
  3. Wil je een nieuwe categorie maken of een categorie verwijderen en met producten in een andere categorie combineren? Dat kan ook met bulk productupdates.

Zo werkt de bulk productupdate

Open het winkel-configuratiescherm (linkermenu) en klik op Catalogus > Producten. Selecteer de producten die je wilt bijwerken en klik op Bulkupdate. Via deze knop kun je ook producten in- of uitschakelen, categorieën wijzigen en meer.

Producten aanpassen met bulk updates.

Prijzen bruto of netto: kies zelf in jouw webshop

Kies zelf of je de prijzen met of zonder belasting weergeeft in je winkel. Controleer hoe de prijzen bij jou staan ingesteld en pas dit eventueel aan via Instellingen > Belastingen > Prijsinstellingen wijzigen naar brutoprijzen worden gewijzigd. Wel belangrijk: als je nettoprijzen wijzigt in brutoprijzen (of omgekeerd), zullen de productprijzen niet veranderen en moeten ze handmatig worden bijgewerkt. Dat kan nu ook in bulk, zie hierboven.

Wat is het verschil tussen bruto- en nettoprijzen?

Brutoprijs betekent dat de btw al in de prijs is inbegrepen. Als je bijvoorbeeld brutoprijzen inschakelt in een land met 19% btw en € 275 invoert als de prijs van een product, zien klanten € 275 op de productpagina en bij het afrekenen.

Netto prijsstelling betekent dat de btw wordt toegevoegd bij het afrekenen. Als je bijvoorbeeld nettoprijzen inschakelt in een land met 19% btw en € 275 invoert als de prijs van een product, is de prijs bij het afrekenen € 327,25.

Stel de prijzen van je shop in: bruto of netto.

Meer belastinggerelateerde verbeteringen

Naast deze nieuwe mogelijkheid vind je de volgende verbeteringen in de editor:

  1. Belastingfacturen: optimaliseer je orderstroom door orderbevestiging en belastingfacturen te scheiden. Dit maakt het organiseren van papierwerk eenvoudiger en verbetert de afhandeling van annuleringen en retouren.
  2. Voeg je btw-registratienummer toe aan btw-facturen en verbeter je workflow.
  3. Specificeer het ID-nummer van de belastingbetaler op reguliere facturen (kwitanties): voeg automatisch het btw-nummer van je klant toe aan de e-mailmeldingen van de beheerders.

 

Meer updates: Websitemaker

Wist je dat een webshop bij Mijndomein inclusief ons simpele CMS Websitemaker is? Deze updates van Websitemaker gelden dus ook voor jou. Jouw website kreeg onder meer een update zodat je bij blijft met Google en we hebben 12 splinternieuwe pop-ups.

 

Nieuw sjabloon: bakkerij

Als dit nieuwe sjabloon je maag doet rommelen, dan zijn we heel blij. Want dat is precies wat het zou moeten doen, dit nieuwe sjabloon speciaal voor de bakkerij. Gevuld met heerlijke afbeeldingen van vers gebakken producten, is het ideaal voor elk klein bedrijf dat online wil verkopen en de verkoop wil verhogen.

We hebben op voedsel geïnspireerde afbeeldingen gebruikt, maar je kunt ze vervangen door weelderige bloemen, rustgevende kopjes thee, zachte handdoeken en andere items die het aanbod van jouw bedrijf weerspiegelt.

Dit sjabloon is gebaseerd op warme kleuren, om overal een gevoel van comfort te creëren. Het bevat:

  1. winkel met 4 categorieën: gebak, brood, taarten, thee & koffie;
  2. menupagina (kan ook met producten die niet online besteld kunnen worden);
  3. contactpagina met vacatures en winkellocatie.

Een nieuw sjabloon met warme kleuren dat een gevoel van comfort creëert.

Foto door Karina Zhukovskaya via Pexels




Tabitha

Tabitha is Content Marketeer bij Mijndomein. Ze neemt je mee in de wereld van domeinnamen, websites en ondernemen. Tabitha is kookgek, verslindt series, presenteert bij de lokale tv en is zelf ook ondernemer.



Uitgelicht