Websitemaker is klaar voor Core Web Vitals van Google

Tabitha 20 juli 2021

Blijf hoog in Google met Websitemaker. Wij laten zien wat we eraan doen en je krijgt ook tips. Verder nieuw: publiceren per pagina, nieuwe pop-ups en meer.

De meest handige tips en mogelijkheden van Websitemaker delen we regelmatig. Eerder dit jaar introduceerden we heel, heel veel nieuwe lettertypes.

Klaar voor Core Web Vitals van Google

Half juni implementeerde Google Core Web Vitals, hun nieuwe richtlijnen voor het meten van websiteprestaties. Sites die goed scoren op Core Web Vitals hebben een voorsprong op andere sites, genieten van verbeterde SEO en bieden bezoekers een uitstekende ervaring.

We hebben ons maandenlang voorbereid voor op Core Web Vitals en werkten achter de schermen zodat jouw website er klaar voor is. En jij hoeft niets te doen. ️️️️️️️️️️️️️️️️️️Wij zorgen ervoor dat jouw website voldoet aan de hoogste industrienormen en een geweldige gebruikerservaring biedt voor je bezoeker.

Zelf optimaliseren voor Core Web Vitals

In de basis is jouw website er helemaal klaar voor. Wil je je site nog een extra handje helpen om hoog in de Google-zoekresultaten te blijven? Houd hier dan rekening mee:

  1. Verplaats aangepaste/zware widgets onder de vouw. Dit zijn vaak widgets die oproepen naar tools van derden nodig hebben zoals de kaartwidget, Twitter-feedwidget, videowidget of een willekeurige Facebook-widget.
  2. Vermijd meerdere aangepaste/zware widgets op dezelfde pagina. Die kunnen namelijk verschillende laadtijden van elkaar hebben en de laadtijd van je hele pagina vertragen.
  3. Webshop? Plaats de productgalerijwidgets boven de vouw en plaats de hoofdwinkelwidget onder de vouw. Die laatste is namelijk dynamisch en laadt iets trager.
  4. Gebruik niet meer dan 2 lettertypes op je website. Lettertypes worden automatisch gedownload en ingesloten in de HTML van je pagina (tot maximaal 50 KB aan lettertypes), waardoor je browser sneller lettertypes weergeeft.
  5. Google Tag Manager kan extra bibliotheken en code downloaden die je niet nodig hebt. Ook dit kan de site vertragen. Als je slechts over één of twee trackingtechnologieën beschikt, is het misschien de moeite waard om Google Tag Manager te verwijderen.
  6. Laad slechts één afbeelding boven de vouw en plaats achtergrondvideo’s onder de vouw. Beelden zijn namelijk vaak wat grotere bestanden. Als er veel afbeeldingen, grote afbeeldingen (die het grootste deel van de paginabreedte innemen) of video’s zijn, kan er een vertraging optreden in de laadtijd van je site. Als je wel meerdere afbeeldingen boven de vouw gebruikt, bijvoorbeeld in een slider, verklein dan de grootte van de afbeelding tot die van een pictogram of miniatuur en gebruik er het liefst maximaal 3.

Publiceren per pagina: sneller, flexibeler je site bouwen

Werk je website snel en eenvoudig bij met de nieuwe functie voor het publiceren van pagina’s. Hiermee kun je een enkele pagina op een site publiceren, zonder dat je de hele site opnieuw hoeft te publiceren. Flexibel en efficiënt.

Om een ​​enkele pagina te publiceren, ga je naar de instellingen van de pagina en selecteer je Pagina publiceren. Zodra het is gepubliceerd, zie je dat op de pagina en er wordt ook een automatische back-up gemaakt. Je complete site moet trouwens wel al een keer gepubliceerd zijn om publicatie op één pagina toe te staan.

Publiceren per pagina: handig!

12 splinternieuwe pop-ups

Pop-ups zijn een slim hulpmiddel om siteconversies te stimuleren. Je krijgt van ons 12 frisse nieuwe pop-ups in de editor. Pop-ups trekken de aandacht van sitebezoekers. Je kunt ze gebruiken voor bijvoorbeeld acties, aanmeldingen voor nieuwsbrieven, planning en meer.

Pop-ups toevoegen aan je sites is simpel met de stappen hieronder:

  1. Open een willekeurige site en klik op Pagina’s in de navigatiebalk.
  2. Kies het tabblad Pop-ups.
  3. Klik + Nieuwe pop-up.
  4. Nadat je hebt gekozen welke pop-up je wilt, kun je de pop-up toevoegen en bewerken zoals je elke sitepagina zou bewerken.

Pop-ups komen tevoorschijn via een link of knop op de site, of via een personalisatie.

Nieuwe pop-ups voor jouw website.

Bulk url-doorverwijzing

Doorverwijzingen, ofwel redirects, zijn belangrijk voor SEO en voor een goede gebruikerservaring. Met de nieuwste verbetering van de url-doorverwijzing bespaar je tijd en gedoe met het uploaden van meerdere url-doorverwijzingen.

  1. Bespaar tijd en middelen door tot 200 URL’s tegelijk om te leiden.
  2. Kies tussen 301 (permanente) en 302 (tijdelijke) omleidingen.
  3. In geval van fouten krijg je een melding zodat je de fout kunt herstellen en het opnieuw kunt proberen.

Stel een bulk-doorverwijzing in.

Url’s omleiden: eenvoudig en belangrijk

Met url-doorverwijzingen leid je verkeer van oude url om naar nieuwe zodat er geen verkeer verloren gaat. Met andere woorden, als iemand ooit een url probeert te bereiken die niet langer deel uitmaakt van je site (om een ​​van de hieronder beschreven redenen), kun je ervoor zorgen dat ze een andere pagina bereiken die jij instelt.

Er zijn veel situaties waarin je de url van een sitepagina wilt wijzigen. Dan heb je een doorverwijzing nodig om ervoor te zorgen dat mensen geen oude url bereiken die niet meer bestaat. Je kunt bijvoorbeeld:

  1. Een site herstructureren
  2. Een site opnieuw ontwerpen
  3. Een typefout in de URL corrigeren
  4. Een dode link repareren
  5. En meer

Om pagina’s op een site om te leiden, ga in de Websitemaker editor in het linkermenu naar Instellingen en dan url-doorverwijzing.

Meer sitetalen toegevoegd

Bereik meer klanten door sites aan te bieden in 29 sitetalen, waaronder nieuw toegevoegde Zweeds, Russisch en Mandarijn. Standaardteksten zijn teksten die automatisch worden weergegeven in bepaalde widgets en elementen.

In de Blog zitten bijvoorbeeld teksten zoals Postdatum / Oudere berichten / Opmerkingen; in de Fotogalerij staat Meer bekijken / Minder bekijken. Standaardteksten zijn er ook voor de Cookiemelding, elementen van de Bedrijfsuur-widget en meer.

Kies de sitetaal die bij jou past.

De taal van de site verschilt trouwens van de functie voor meerdere talen. Die gebruik je om de tekst van je site in meer dan 65 talen te vertalen.

Stel de standaardtal van je site in via Instellingen > Sitetaal. In Websitemaker is de tekst altijd standaard ingesteld op Nederlands.

De nieuwste templates van Websitemaker

Alles aan dit nieuwe sjabloon is ontworpen om vertrouwen te wekken. Een belangrijke kwaliteit voor advocatenkantoren, accountantskantoren, bedrijfsadviseurs en meer. Het ontwerp bevat afbeeldingen van echte professionals aan het werk en het rustige, ingetogen kleurenpalet zorgt voor een solide, professionele uitstraling. Het headerbeeld is een video-achtergrond, een slimme manier om de aandacht te trekken en sfeer te creëren.

Nieuw sjabloon: advocatenkantoor.

Headerfoto door Karina Zhukovskaya via Pexels




Tabitha

Tabitha is Content Marketeer bij Mijndomein. Ze neemt je mee in de wereld van domeinnamen, websites en ondernemen. Tabitha is kookgek, verslindt series, presenteert bij de lokale tv en is zelf ook ondernemer.



Uitgelicht