Onze meest gestelde helpdeskvragen en antwoorden

Voor het eerst een domeinnaam aanschaffen of een website maken is niet altijd even eenvoudig. Bij Mijndomein proberen we onze klanten zoveel mogelijk te helpen. Dat doen we bijvoorbeeld via de uitgebreide informatie op heldpesk.nl of persoonlijk contact. Geen vraag is ons te gek. Daarom beantwoorden we de vragen hieronder ook altijd met alle plezier.
Niet technisch? Gebruik een CMS als WordPress
Ga je voor het eerst aan de slag met een website en weet je niet waar je moet beginnen? Gebruik een Content Management Systeem (CMS). Daarmee houd je ook als leek eenvoudig je website bij. Teksten maken, plaatjes en video’s plaatsen, het gaat allemaal veel beter met een CMS. Ook zonder veel technische kennis. Joomla! is zo’n CMS en WordPress ook. Een andere optie is de Websitemaker, een CMS dat je bij ons vindt en speciaal bedoeld is voor mensen die het zich zo makkelijk mogelijk willen maken. Maar is dat heel anders dan WordPress? De verschillen tussen deze Websitemaker en WordPress, lees je hier.
Update je website
Een website die je jaren geleden hebt gemaakt, blijft niet eeuwig werken. Technieken veranderen. Wat vroeger nieuw was, is nu oud. Wil je iets hebben aan je website, houd hem dan up-to-date. Niet alleen vanwege het uiterlijk trouwens. Ook om hem veilig te houden. Kwaadwillende hackers houd je buiten de deur door de nieuwste beveiligingstechnieken te gebruiken. Heb je een CMS zoals Joomla! of WordPress, houd de updates dan in de gaten. Daarmee blijft je website veilig. Denk er ook aan dat je thema’s, templates, plugins, extensies en andere onderdelen die aan je website hangen ook update.
Vergeet de back-ups niet
Installeer je een update of voer je een wijziging door op je website, vergeet dan niet van tevoren een back-up te maken. Het kan altijd zijn dat je website niet werkt met een verandering of een update en stuk gaat. Wij helpen je met alle plezier dit op te lossen, maar dat kunnen we niet voor elke klant binnen 10 minuten doen. Wees zelf verantwoordelijk en maak een back-up die je zelf kunt terugplaatsen als er iets mis gaat.
Onthoud je inloggegevens
Bij Mijndomein vragen we op verschillende plekken om inloggegevens. De steeds andere gebruikersnamen en wachtwoorden kunnen soms wat verwarrend zijn. Een overzicht:
– Mijn account: hier vind je onder meer de instellingen van je pakketten en je facturen. De gebruikersnaam hiervoor maak je aan bij de aanschaf van je domeinnaam.
– Helpdesk: heb je een vraag aan de helpdesk, dat stel je die op helpdesk.nl. Om de status van je ticket te volgen, registreer je met een nieuwe gebruikersnaam.
– E-mail: elk e-mailadres dat je aanmaakt, geef je een eigen wachtwoord. Log je in op webmail, vul dan het e-mailadres in dat je hebt aangemaakt. Dus niet je e-mailadres waarmee je inlogt op Mijn account, maar juist het e-mailadres met jouw eigen domeinnaam.
– Webhosting: wachtwoorden van technische zaken zoals databases, krijg je per e-mail toegestuurd.
Meer over onder meer Mijn account vind je op helpdesk.nl. En lees ook eens hoe je met wachtwoordmanagers nooit meer al die wachtwoorden hoeft te onthouden.
Overstappen naar een andere hostingprovider (verhuizen)
Ga je in zee met een andere hostingprovider of wil je juist je website bij Mijndomein laten hosten, dan ga je verhuizen. Stel bij verhuizen eerst de volgende vragen:
- Heb ik een domeinnaam?
- Heb ik een website (webhosting)?
- Heb ik e-mail?
Houd er bij verhuizen rekening mee dat je al je producten overzet. Maar begin met het opvragen van een autorisatiecode. Maak dan kopieën van je website en je e-mail (let op: vergeet je e-mail niet!) bij je oude provider en plaats die bij Mijndomein. Je kunt op 3 manieren verhuizen: direct, later of via onze overstapservice. Die laatste is handig als je geen idee hebt hoe het werkt en zonder zorgen wilt overstappen. Vermeld dan wel dat je naast een domeinnaam ook een website en e-mail hebt.
Je kunt niet je domein verhuizen naar Mijndomein en je website en e-mail bij je oude provider laten staan. Meer over verhuizen vind je op onze helpdesk.
Opzeggen moet je echt zelf doen
We hopen dat je tevreden bent met Mijndomein en nog jaren bij ons wilt blijven. Maar stel dat je toch wilt opzeggen, let hier dan op:
– Je registratie stopt niet automatisch na een jaar.
– Opzeggen kan via Mijn account.
– Stopt je bedrijf, zeg dan ook je domeinnaam op. Dat gebeurt niet automatisch.
– Je krijgt per e-mail een bevestiging van je opzegging. Heb je die niet, check dan of het goed is gegaan.
Je domeinnaam is de basis van je website. Je kunt een domeinnaam los aanschaffen, of met webhosting zodat je een website kunt bouwen. Wat precies het verschil is, lees je in deze blog. Een domeinnaam kan je los aanschaffen. Dat noemen we dan een domeinnaampakket. Je kunt daaraan een extra pakket toevoegen:
- E-mailpakket voor als je geen website wilt maar wel wilt e-mailen;
- Webhostingpakket (inclusief e-mail) voor als je een website wilt maken met bijvoorbeeld WordPress, Joomla! of Drupal – of een webwinkel met PrestaShop ;
- Websitemakerpakket (inclusief e-mail en hosting) is een kant-en-klaar CMS.
Gebruik je de domeinnaam even niet maar wil je hem wel behouden? Zeg je pakket dan niet op maar wijzig hem naar een domeinnaampakket.
En vergeet niet…
#Premium domeinnamen zoals google.nl of apple.com kan je niet zomaar vastleggen. Het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de domeinextensie bepaalt welke namen premium zijn. Daar kunnen wij helaas niets aan doen.
#Denk je erover je website in het Comic Sans lettertype te maken? Check eerst dit even.
#Jouw gegevens zetten wij niet online in de WHOIS, dat gaat buiten ons om. Dit is hopelijk wel binnenkort voorbij.
#Helaas, je komt niet gewoon bovenaan in Google als je een website hebt. Sommige bedrijven huren daar zelfs SEO-specialisten voor in. Je komt wel ver met een aantal basistips. Die geven we je met alle plezier.
Heb je nog vragen die ik hier niet beantwoord heb, kijk dan eens op onze helpdesk. Daar kan je ook je vraag stellen als je er niet uitkomt. Succes!
Dag Tabitha, Ik kom via google op jouw adres. Heb een vraag over mijn domeinnaam plus email. Ik heb een domeinnaam http://www.debuurman.com waarop mijn website zit en ik voorheen gekoppeld ook emailadressen had , die ik zelf kon beheren. Deze is overgegaan naar een nieuwe host (via pocketmenu) en mijn bestaande email adressen zijn overgezet naar Microsoft. De website is door pocketmenu naar een nieuwe provider gezet (onder 1 dak denk ik). Nu wil ik onder mijn naam de buurman.com extra mail adressen aanmaken. Dit lukt niet via de host (dehostingmakelaar.nl) Is zeer wazig en zij verwijzen naar hotmail.com (waar… Lees verder »
Hoi Henk, als je ervoor kiest om je website bij Mijndomein te hosten, dan krijg je daar gratis e-mail bij. Dat betekent bij ons dat je onbeperkt e-mailadressen mag aanmaken op je domeinnaam. Kijk eens op helpdesk.nl hoe je precies naar Mijndomein kunt overstappen. Kom je er niet uit, dan kun je hier ook met onze specialisten contact opnemen. Succes! Tabitha
Op de site wordt aangegeven dat je een ticket aan kunt maken, maar nergens is een knop “ticket” te bekkennen; hoe stuur ik mijn vraag door mbt het maken van de website? In de helpsectie kom ik het antwoord niet tegen.
Hoi Alex,
Klik op https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl op de categorie waar jouw vraag over gaat en volg de stappen.
Heb je meer hulp nodig? Elke handleiding bevat onderaan een contactlink naar onze specialisten.
Je kan hierbij kiezen voor:
Groet, Tabitha
Ik wil een Ticket aanmaken bij ‘Website maker’ maar ik zie nergens de optie om een ticket aan te maken. Wil jij zo vriendelijk zijn stap voor stap aan te geven hoe een ticket aan te maken – ik gebruik Firefox.
Grt
Ronald
Hallo Ronald,
Ga naar https://helpdesk.mijndomein.nl/ en klik op de categorie waar jouw vraag over gaat. Volg de stappen en volg de stappen onder de vraag “Waar kunnen we jou mee helpen?” Klik je door dan krijg je uiteindelijk een handleiding. Elke handleiding bevat onderaan een contactlink naar onze specialisten. Groet, Tabitha
Waarom werkt de wordpress app niet bij jullie
Hoi Renel, vraag het eens na bij onze specialisten wie weet hebben zij een oplossing voor je. Ga naar https://helpdesk.mijndomein.nl/ en volg de stappen om je vraag te beantwoorden. Groet, Tabitha
Heb overlijden door gegeven nu is het hele domein gedeaccitveerd??? Nu heb ik zelf geen mail meer
Hallo Francisca,
kijk voor vragen over je domeinnaam op https://helpdesk.mijndomein.nl/. Klik op de categorie waar jouw vraag over gaat. Je ziet een aantal onderwerpen in blokken verschijnen. Klik op een onderwerp en de beschikbare handleidingen verschijnen.
Kom je er niet uit met een handleiding? Elke handleiding bevat onderaan een contactlink. Je komt zo gelijk in contact met de juiste specialisten.
Tabitha
Beste Tabitha,
Ik heb een administratieve vraag.
Heb werkelijk al van alles geprobeerd maar het lukt me niet om een inhoudelijke vraag ergens bij jullie neer te leggen.
Ik heb zelf al een account, ook een helpdeskaccount aangemaakt (maar daarin kan ik dan weer geen ticket aanmaken!), eerder deze ochtend een chat gestart. Niets lijkt te werken of helpen.
Toch maar een aangetekende brief !?
Met vriendelijke Groet,
Bart van Laerhoven
Hoi Bart, wat vervelend om te horen. Elke handleiding op onze Helpdesk bevat onderaan een contactlink. Dan kun je direct een ticket aanmaken. Op het e-mailadres dat je dan opgeeft, krijg je een bericht met ticketnummer. Lukt dat wel? Tabitha
goedemiddag,
Ik heb een vraag over mijn domeinnaam. Ik had die een paar maanden geleden aangemaakt maar nooit gebruikt. nu heb ik ‘m opgezegd maar klopt het dat ik die domein naam pas na 9 maanden via een andere provider kan gebruiken?
Hoi Alexander, kijk even op onze Helpdesk voor antwoord op je vraag. Klik eerst op de categorie waar jouw vraag over gaat. Je ziet dan een aantal onderwerpen in blokken verschijnen. Klik op een onderwerp en de beschikbare handleidingen verschijnen. Kom je er niet uit met een handleiding? Elke handleiding bevat onderaan een contactlink. Je komt zo gelijk in contact met de juiste specialisten. Tabitha
Ik heb een vraag
Ik krijg zoveel reclame en ongewenste mails binnen kunnen jullie deze al niet blokkeren
Hoi Frans, kijk eens op onze Helpdesk voor antwoord op je vragen. Klik op de categorie waar jouw vraag over gaat. Je ziet een aantal onderwerpen in blokken verschijnen. Klik op een onderwerp en de beschikbare handleidingen verschijnen.
Kom je er niet uit met een handleiding? Elke handleiding bevat onderaan een contactlink. Je komt zo gelijk in contact met de juiste specialisten. ^TPTabitha
Veel van de zelfde afzender of het zelfde onderwerp
Hoi Frans, kijk eens op onze Helpdesk voor antwoord op je vragen. Tabitha
is er geen mogelijkheid dat mijndomein dit al filtert krijg er steeds meer ik blokkeer deze dan wel maar dat helpt niets komen toch weer binnen soms wel 20 in een paar uur
Hoi Frans, kijk eens op onze Helpdesk voor antwoord op je vragen. Tabitha
Hallo. Ik krijg de chatfunctie niet rechtsonder in beeld. Wat moet ik veranderen in mijn instellingen etc zodat dit wel lukt? Pop-ups zijn niet geblokkeerd, daar ligt het niet aan. Groeten, Erika
Hallo Erika,
krijg je op je eigen website de chatfunctie niet te zien of op onze Helpdesk? Klik op de categorie waar jouw vraag over gaat. Je ziet een aantal onderwerpen in blokken verschijnen. Klik op een onderwerp en de beschikbare handleidingen verschijnen.
Kom je er niet uit met een handleiding? Elke handleiding bevat onderaan een contactlink. Je komt zo gelijk in contact met de juiste specialisten.
Tabitha
Goede dag
Zou er iemand met mijn contact op kunnen nemen in verband met de factuur en heb nog wat meer vragen
Het gaat elk jaar fout ben het nu wel beetje zat
Hallo Willem, het antwoord op veel vragen vind je in onze handleidingen op https://helpdesk.mijndomein.nl/. Klik op de categorie waar jouw vraag over gaat. Je ziet een aantal onderwerpen in blokken verschijnen. Klik op een onderwerp en de beschikbare handleidingen verschijnen.
Kom je er niet uit met een handleiding? Elke handleiding bevat onderaan een contactlink. Je komt zo gelijk in contact met de juiste specialisten. Tabitha
Hye thabitha,
jullie zijn echt moeilijk bereikbaar. ik heb mn url’s opgezegd, maar jullie schrijven nog wel geld af. Graag een reactie hierop.
Hallo Mark,
Het antwoord op veel vragen vind je in onze handleidingen op https://helpdesk.mijndomein.nl/. Heb je daar al gekeken?
Klik op de categorie waar jouw vraag over gaat. Je ziet een aantal onderwerpen in blokken verschijnen. Klik op een onderwerp en de beschikbare handleidingen verschijnen.
Kom je er niet uit met een handleiding? Elke handleiding bevat onderaan een contactlink. Je komt zo gelijk in contact met de juiste specialisten.
Tabitha