Nieuwe opties voor Google, social media en animaties in Websitemaker

Danny 2 november 2021

Vind meer websitebezoekers via Google bij jou in de buurt. We hebben de informatie voor je website uitgebreid. Voeg bijvoorbeeld je bedrijfstype en locatie toe en wie weet kom je hoger in Google. Datzelfde geldt voor blog: je kunt nu een titel speciaal voor Google instellen. Dit en meer lees je in de nieuwste update voor Websitemaker en Webshopmaker van Mijndomein.

De meest handige tips en mogelijkheden van Websitemaker en Webshopmaker delen we regelmatig. De vorige update ging over Core Web Vitals van Google.

Voeg snel en simpel elk pictogram voor sociale media toe

Vergroot het bereik van je sociale mediakanalen. Voeg links naar bijvoorbeeld TikTok, Discord, Houzz en meer toe te voegen aan de widget Social media links. Je kunt zo eenvoudig linken naar niche sociale netwerken die gericht zijn op meer specifieke groepen. Kies uit nieuwe pictogrammen in de pictogrammenkiezer. Als jouw sociale netwerk er niet bijstaat, dan kun je zelfs ook gewoon een afbeelding uploaden.

Pictogrammen voor social media in Mijndomein Websitemaker
Pictogrammen voor social media in Mijndomein Websitemaker

Links naar sociale netwerken zijn onwijs belangrijk

Door links van je sociale mediakanalen op je sites te hebben, kun je contact opnemen met je publiek via hun voorkeurskanalen. Je komt direct met je klanten in contact, ook als ze je site hebben verlaten. Ze vergroten ook het vertrouwen en de authenticiteit van je merk.

Met deze verbetering in Websitemaker is het gemakkelijk om op elk moment extra pictogrammen toe te voegen. Zo kun je altijd inspelen op nieuwe populaire en niche sociale netwerken.

Nieuwe animaties! Meer geweldige manieren om je sites op te fleuren

Op zoek naar nieuwe manieren om je sites op te fleuren? We hebben precies wat je zoekt. Met onze nieuwste animaties schuif, draai en rol je elementen naar je site. Daardoor maak je opvallende knoppen, oproepen tot acties, speciale afbeeldingen en meer.

Breng je website tot leven

Animaties brengen je site tot leven, vestigen de aandacht op de belangrijkste onderdelen en leiden bezoekers waar jij ze wilt hebben.

De animaties zijn te vinden via de inhoudseditor van de meeste widgets en elementen in Websitemaker. Ze zijn eenvoudig toe te passen en aan te passen. Zonder enige code stel je in hoe de animaties worden geactiveerd, bepaal je hoe lang ze duren, stel je hun intensiteit in en meer. Dankzij jouw feedback hebben we de volgende animaties aan het platform toegevoegd:

  1. indraaien
  2. inrollen
  3. inschuiven

Deze komen naast de bestaande animaties:

  1. vervagen
  2. inzoomen
  3. stuiteren
Nieuwe animaties in Mijndomein Websitemaker
Nieuwe animaties in Mijndomein Websitemaker

Schema LocalBusiness inschakelen om beter gevonden te worden in Google

Schema LocalBusiness is een krachtig hulpmiddel om jouw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten te krijgen. Kies je bedrijfstype en vul informatie in zodat je beter gevonden wordt in de buurt.

Waarom een ​​lokaal bedrijfsschema?

Door een lokaal bedrijfsschema in te stellen, kunnen zoekmachines zoals Google weten waar je website over gaat. Hoe meer informatie u toevoegt die Google kan begrijpen, hoe nauwkeuriger de resultaten die potentiële bezoekers zullen ontvangen.

Met deze nieuwste verbetering kun je extra schemavelden toevoegen die rechtstreeks verband houden met je bedrijfstype en locatie. Voor alle bedrijfstypen kun je een prijsbereik toevoegen, in symbolen of in werkelijke bedragen. Bovendien wordt u voor specifieke bedrijfstypen gevraagd om andere informatie toe te voegen waar gebruikers vaak naar zoeken. Bijvoorbeeld voor restaurants: geef informatie over menu’s, reserveringen, soorten gerechten en meer. Een ander voorbeeld, hotels: voeg informatie toe over de soorten voorzieningen die je biedt, of je huisdieren accepteert en meer.

Geef extra informatie over je bedrijf door aan Google
Geef extra informatie over je bedrijf door aan Google

Het opzetten van een lokaal bedrijfsschema in Websitemaker is simpel

Om het lokale bedrijfsschema in te stellen, ga je naar de inhoudsbibliotheek van je site. Klik op Bedrijfsinfo en vul de vereiste informatie in. Nadat je het bedrijfstype hebt gekozen, worden de velden voor het aanvullende schema met betrekking tot dat bedrijfstype onder aan het scherm weergegeven.

Betere blog-SEO: metatitel instellen van je posts

Maak het voor mensen gemakkelijker om je blogposts via Google te vinden. Verbeter de SEO van blogposts door een unieke metatitel voor je blogposts in te stellen. Hiermee stel je een titel in die de optimale lengte heeft voor SEO en de beste zoekwoorden heeft. Met als resultaat dat je blog hopelijk hoger in Google komt.

Dit moet je weten over metatitels

Metatitels zijn de titels die zoekmachines helpen begrijpen waar een specifieke pagina over gaat. Ze worden weergegeven op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s), webbrowsers en sociale netwerken.

Tot nu toe was de metatitel voor je blogposts hetzelfde als de titel van de blogpost zelf. Dus als je blogtitel was: 21 manieren was om 1 miljoen te verdienen in een middag zonder je kantoor te verlaten, dan zouden zoekmachines dat op hun SERP’s laten zien.

Nu kunt u het veld metatitel bewerken, zodat het de optimale lengte heeft en een call to action heeft. Bijvoorbeeld: Verdien 1 miljoen dollar voor 12.00 uur. Leer hoe!

Je nieuwe metatitelveld

Open de instellingen van een blogbericht en je vindt het nieuwe metatitelveld bovenaan het gedeelte Metagegevens van de post. Het bevat een karakterteller, zodat je precies weet hoeveel karakters de metatitel bevat. Dat is belangrijk, want Google heeft een max lengte die ze tonen in de zoekresultaten

Geef je blog een eigen metatitel
Geef je blog een eigen metatitel

De oorspronkelijke titel van het bericht wordt standaard weergegeven. Je kunt het laten zoals het is of vervangen door een alternatieve titel die de best practices voor metatitels volgt:

  1. De optimale lengte is niet meer dan 512 px (tussen 45 en 65 tekens).
  2. Zet de belangrijkste woorden aan het begin van de titel.
  3. Voeg zoekwoorden, unique selling points en een actie voor de lezer toe.

Nieuwe sjabloon voor dakbedekkers

Dit gedurfde sjabloon is super voor alle soorten professionele dienstverlenende bedrijven: van dakdekkers tot bouwbedrijven en aannemers. Start je een nieuwe website of wil je eens wat anders? Dit sjabloon heeft precies wat je nodig hebt om je website in een mum van tijd online te krijgen. Een paar leuke dingen aan dit sjabloon:

  1. Pronk met projecten met de Voor/Na-widget. Voor- en na-afbeeldingen zijn een geweldige manier om te pronken met nieuwe daken, verbeteringen aan het huis, landschapsarchitectuur en nog veel meer.
  2. Wek vertrouwen met getuigenissen. Mogelijke klanten voelen zich veel vertrouwder met een bedrijf wanneer ze verhalen van andere mensen kunnen lezen. Dit is vooral belangrijk op gebieden zoals woningrenovaties waar vertrouwen zo belangrijk is.
  3. Voeg basisinformatie toe. Zakelijke informatie zoals de soorten diensten die je aanbiedt, werkuren, contactgegevens en meer zijn erg belangrijk in websites zoals deze, dus zorg ervoor dat u deze opneemt.
Websitemaker sjabloon dakbedekker
Websitemaker sjabloon dakbedekker

Foto door Anna Nekrashevich via Pexels

0 0 votes
Artikelbeoordeling



Danny

Danny is als medewerker Customer Care verantwoordelijk voor de ondersteuning van klanten. Zijn specialisaties zijn de Websitemaker, Webwinkel en CMS'en zoals Wordpress & Joomla. Ook in zijn vrije tijd is hij meestal bezig met het maken van websites.

Subscribe
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments


Uitgelicht

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x